نشست هم اندیشی گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه و کارشناسان مسئول و کارشناسان کودکان، نوزادان و مادران شبکه‌های تحت پوشش

گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت، با هدف افزایش زایمان مادران باردار در معرض زایمان زودرس(تولدهای کمتر از 1500 گرم) در بیمارستان‌های سطح 3، نشست هم‌اندیشی برگزار کرد.

نشست هم اندیشی گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه و کارشناسان مسئول و کارشناسان کودکان، نوزادان و مادران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، نشست هم اندیشی باهدف افزایش زایمان مادران باردار در معرض زایمان زودرس(تولدهای کمتر از 1500 گرم) در بیمارستان‌های سطح 3، در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران روز شنبه 16 دی 1402 در سالن مدافعان سلامت این معاونت تشکیل شد.
 این جلسه با حضور دکتر نرجس توکلی کیا سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت، رئیس گروه سلامت کودکان و نوزادان، کارشناس مسئول و کارشناسان برنامه‌های سلامت مادران، نوزادان، جوانی جمعیت معاونت بهداشت و کارشناسان مسئول و کارشناسان متناظر در شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
در ابتدا دکتر توکلی کیا در مورد اهمیت حفظ بقای نوزادان و کاهش مرگ نوزادان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطالبی را بیان کرد.
در ادامه محبوبه محمدحسینی، کارشناس برنامه سلامت نوزادان با ارائه شاخص‌های سلامت نوزادان با تاکید بر علل مرگ نوزاد در جمعیت تحت پوشش، گزارش مبسوطی از مداخلات و اقدامات انجام شده در مورد افزایش موارد تولد کمتر از 1500 گرم در بیمارستان‌های سطح 3، ارائه داد. ایشان گفت: از اقدامات بسیار مهم و اساسی در حفظ و بقای نوزادان نارس، ارتقا آگاهی مادران باردار، دقت عمل و حساسیت همکاران ارائه دهنده خدمت اعم از پزشک، ماما مراقب و مراقب سلامت و متخصص زنان و زایمان شاغل در واحدهای دولتی و غیردولتی است.
 سپس سایر کارشناسان پیشنهاداتی در این خصوص بیان کردند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در پایان راهکارهای پیشنهادی در خصوص اصلاح و بهبود فرآیند‌های اجرایی این برنامه به تصویب رسید.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر