تامزبست 7: راه اندازی سامانه تریاژ در دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور مدیریت تخت های اورژانس و اداره بهتر بیمارستان‌ها

باتوجه به اهمیت و نقش اورژانس بیمارستان ها به عنوان ویترین اصلی نحوه ارائه خدمت به بیماران، دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از راه اندازی سامانه تریاژ به منظور مدیریت تخت های اورژانس و اداره بهتر بیمارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سعید ناطقی در حاشیه جلسه هیئت رئیسه دانشگاه و رونمایی از دو سامانه جدید در معاونت درمان دانشگاه با اشاره به اینکه بیماران اورژانسی در زمان ورود به بیمارستان به بخش تریاژ هدایت و تحت ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: اورژانس‌ بیمارستان‌ها ویترین اصلی نحوه ارائه خدمت هر بیمارستان  به مردم است. براین اساس به منظور اشراف بیشتر به محیط تریاژ درخواست طراحی این سامانه به معاونت توسعه داده شد و با همکاری  و مساعدت بخش IT  دانشگاه و HIS  بیمارستان, نرم افزار تریاژ  طراحی شد.
معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه بازخوردها و مطالبات مراجعه کنندگان به اورژانس برای مدیران بیمارستان‌ها، معاونت درمان و مسئولان دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: فرایند اقدامات درمانی این بخش بر اساس معیارهایی وزارت بهداشت و خواسته بیماران است.
دکتر ناطقی با اشاره به عملکرد سامانه تریاژ گفت: بر اساس بازه زمانی که برای سامانه تعیین می‌شود،  تعداد مراجعه بیماران و وضعیت آن ها در بیمارستان که چه تعداد ترخیص و به بخش منتقل شده‌اند مشخص می‌شود. 
معاون درمان دانشگاه کاربرد دیگر این سامانه را مدیریت تخت در مواقع بحران دانست و افزود: با استفاده از این سامانه،  امکان مدیریت و انتخاب مکانیسم و  سیاست مناسب در اداره بیمارستان  فراهم می‌شود تا ازدحام بیماران در یک بیمارستان کنترل شود.
وی سرعت عمل در پذیرش بیمار را یکی از شاخص‌های مهم در بخش اورژانس عنوان کرد و با اشاره به نقش این سامانه در بهبود این شاخص افزود: با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانیم بازه زمانی مراجعه بیمار از زمان تشکیل پرونده تا زمانی که تحت‌نظر قرار گرفته و ترخیص می‌شود را بررسی کنیم. در واقع  این سامانه در کاهش زمانی ارائه خدمت به بیمار کمک‌کننده است.
دکتر ناطقی استفاده از این سامانه را منوط به یکسان سازی داده‌های بیمارستانی دانست و گفت: به‌زودی به منظور اصلاح فرایندها و رسیدن به یک وحدت رویه با رؤسای بیمارستان‌ها جلساتی برگزار خواهد شد و زمانی که 14 بیمارستان در یک مدار قرار بگیرند امکان استفاده از سامانه به رؤسای بیمارستان‌ها داده می‌شود.
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

فیلم بردار
تدوین گر

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب