اقدامات معاونت درمان دانشگاه در مقابله با کرونا

بازدید معاون درمان دانشگاه در شب میلاد حضرت علی علیه‌السلام از بیمارستان ضیاییان در راستای بررسی نحوه خدمت‌ رسانی به بیماران مبتلا به کرونا

دکتر مهدی رضایی در بازدید شبانه از بیمارستان ضیاییان گفت: این مرکز در بحران کرونا آنچه در توان داشت، بی‌دریغ در خدمت مردم قرار داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، دکتر مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ مقارن با شب میلاد حضرت علی علیه‌ السلام به همراه دکتر مصطفی امینی مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان‌ ها و مهناز هادیپور مسئول کنترل عفونت معاونت درمان باهدف نظارت بر نحوه خدمت‌ دهی بیماران مبتلا به کرونا از بخش‌ های اورژانس، بستری، ICU، درمانگاه و داروخانه بیمارستان ضیاییان بازدید کرد.  
وی در این بازدید ضمن تبریک میلاد باسعادت این امام همام بابیان این‌ که، بیمارستان ضیاییان در بحران کرونا آنچه در توان داشت، بی‌ دریغ در خدمت مردم قرار داد، گفت: تیم اجرایی بیمارستان درراه خدمت‌ رسانی به مردم تا مرز جان‌ فشانی هم پیش رفت. امیدواریم رئیس، مدیر و سایر همکاران عزیز این مرکز هر چه زودتر بهبود یابند و در جشن شکست کرونا مورد تقدیر همگان قرار گیرند. از مسئولان و کارکنان این مرکز بابت همه کارهای باارزشی که درکمک به مقابله با بحران کرونا انجام دادند متشکریم.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به این‌ که بار مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به‌ شدت در حال افزایش است افزود: مهم‌ ترین نگرانی ما در روزهای آتی اشغال ظرفیت‌ های تعریف‌ شده و نبود تخت خالی است.   این در حالی است که حدود ۶۰ درصد مراجعین می‌ توانند با پیگیری (Follow up) منظم در قالب تله مدیسین و ارتباط با رابطین بیمارستان‌ ها تا بهبودی کامل، پس از دریافت درمان اولیه مرخص شوند و ادامه درمان را در منزل ادامه دهند. این مسئله سرعت گردش تخت‌ های بیمارستانی را بالا برده و کمک می‌ کنند بتوانیم در این شرایط به تعداد بیشتری از مراجعین خدمت ارائه کنیم. در این میان محاسبه میانگین مدت بستری به‌ صورت روزانه یا هفتگی و آمار بستری مجدد بعد از ترخیص برای تصمیم‌ گیری در نحوه ارائه خدمات بسیار کمک‌ کننده است.
در این بازدید دکتر علی اشرف اقبالی معاون درمان و جانشین رئیس بیمارستان در خصوص برنامه‌ ریزی نوبت‌ کاری پزشکان و پرستاران به‌ صورت شبانه‌ روزی تا پایان فروردین ۹۹، فراوانی تجمعی بیماران بستری، سطح‌ بندی خدمات و بیماران مبتلا به کرونا، فرآیند پذیرش، مشاوره و بستری بیماران، نحوه اطلاع‌ رسانی به همراه بیمار و تفکیک ورود و خروج کارکنان و بیماران توضیحاتی داد.  

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *