کارشناس ایمنی بیمار بیمارستان فارابی: در زمینه ایمنی بیمار و خطاهای درمانی باید نگاهی مدیریتی داشته باشیم

وبینار مدیریت ایمنی بیمار و خطاهای درمانی برگزار می شود

با هدف ارتقا فرهنگ ایمنی بیمار و گزارش دهی خطا برای تمام گروه های شاغل در بیمارستان فارابی، وبینار مدیریت ایمنی بیمار و خطاهای پزشکی در این بیمارستان برگزار خواهد شد.

وبینار مدیریت ایمنی بیمار و خطاهای درمانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، با همکاری واحد ایمنی بیمار و دفتر پرستاری بیمارستان فارابی وبینار مدیریت ایمنی بیمار و خطاهای درمانی ویژه کارکنان پرستاری و اپتومتری پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بستر اسکای روم برگزار خواهد شد.
پروانه افشار، کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار بیمارستان فارابی و دبیر اجرایی وبینار درباره هدف از برگزاری این وبینار گفت: به منظور ارتقا فرهنگ ایمنی بیمار و گزارش دهی خطا برای تمام گروه‌های شاغل در بیمارستان تصمیم به برگزاری این وبینار آموزشی درباره ایمنی بیمار و خطاهای درمانی گرفته شد. با توجه به اینکه بیشتر خطاهای انجام شده در ارتباط با بیماران، خطاهایی با منشا سازمانی هستند پس تا زمانی که این موارد گزارش نشوند سازمان نیز نمی‌تواند اقامی برای برطرف کردن موانعی که منجر به خطا شده‌اندانجام دهد.
وی با اشاره به مواردی که در وبینار مدیریت ایمنی بیمار و خطاهای درمانی مطرح خواهد شد اظهار داشت: در این وبینار علاوه بر مولفه‌های کیفیت در نظام سلامت و برنامه‌های معاونت سلامت وزرات بهداشت در زمینه ایمنی بیمار، درباره استانداردهای ایمنی بیمار، آشنایی با انواع خطا و قصور در خدمات بهداشتی و درمانی، اصول گزارش دهی خطا و علل وقوع اشتباهات دارو پزشکی (ADR) نیز بحث خواهد شد. به همین منظور از دکتر اسمعیل محمدنژاد، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی نیز دعوت کرده‌ایمتا به عنوان دبیر علمی در این وبینار ما را همراهی کنند.
افشار در پایان صحبت‌های خود افزود: در زمینه ایمنی بیمار و خطاهای درمانی باید نگاهی مدیریتی داشته باشیم تا به این روش و با همکاری کارکنان بتوانیم حداقل میزان خطا را در بیمارستان فارابی داشته باشیم.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *