حضور رئیس دانشگاه در جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی/دکتر کریمی: آنچه ما را به مقصد میرساند، توجه و تکیه بر داشتههایمان است
دکتر کريمي در جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی گفت: آنچه ما را به مقصد میرساند، توجه و تکیه بر داشتههایمان است؛ نه تاکید بر کمبودها و نارساییها.
گالري عکس
جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی با حضور دکتر کریمی، رئیس دانشگاه، دکتر شهریار نفیسی، رئیس دانشکده پزشکی، معاونان و مدیران دانشکده صبح روز شنبه 7 بهمن 96 در تالار اجتماعات اين دانشکده برگزار شد.
در این مراسم، ضمن تودیع و معارفه معاونان و مدیران قدیم و جدید دانشکده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز دیدگاههای خود را بيان و با اعضای حاضر در جلسه تبادل نظر کرد.
استفاده از رویکردهای نوین و پویا در عرصه مدیریت، پرهیز از بوروکراسی و رویههای ایستا و سنتی، نگاه متوازن و عدالتمحور به بخشهای آموزش و درمان و پژوهش و توجه به اخلاق حرفهای از مهمترین بخشهای سخنان رئیس دانشگاه بود.
دکتر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش عملی اخلاق، خاطرنشان کرد: ما به عنوان معلم و استاد پزشکی باید آموزش اخلاق به دانشجویان را از خودمان شروع کنیم. اگر ما قداست روپوش سفید پزشکی را حفظ کنیم، این آموزش عملی در جمع دانشجویانمان نیز تسری مییابد و در محیط کاری و حرفهای ما منتشر میشود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت همافزایی و همکاری بینبخشی یادآور شد: گاهی یک تعامل ساده میان دو معاون یا دو دانشکده میتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
رئیس دانشگاه همچنین بر ضرورت توجه بیشازپیش به حوزه آموزش نیز تاکید و تصریح کرد: ما باید از افراط و تفریط بپرهیزیم. واقعیت این است که ما حوزه آموزش را گاهی فدای پژوهش میکنیم، گاهی فدای درمان؛ در حالی که حق هر حوزه باید به درستی ادا شود. مثلا در حوزه پژوهش، روا نیست که ما مقالهها را صرفا برای کنج کتابخانهها بنویسیم و به ضرورتهای مورد نیازمان بیتوجهی کنیم.
وی در پایان افزایش تعامل میان ریاست دانشکده پزشکی و روسای بیمارستانهای دانشگاه را خواستار شد و تاکید کرد: همه ما از کاستیها و دشواریهای مسیرمان مطلع هستیم اما رشد و تعالی ما محصول ایمان و امید ماست و به تلاش و توکل نیاز دارد. آنچه ما را به مقصد میرساند، توجه و تکیه بر داشتههایمان است؛ نه تاکید بر کمبودها و نارساییها.
دکتر مسلم بهادری، دکتر احمدرضا دهپور، دکتر ایرج کاشانی، دکتر نیما رضایی، دکتر ستارزاده، دکتر عمیدی، دکتر حمیدرضا نمازی، دکتر فریبا اصغری، دکتر شاهین آخوندزاده، دکتر ابوالفضل گلستانی، دکتر شروین فرهمند، دکتر داوود نوروزی، دکتر محمد کیاسالار، دکتر بابک ساعدی و دکتر علیرضا سیما از حاضرین در این جلسه بودند.
تودیع و معارفه
در جلسه هیئت رئیسه دانشکده مراسم تودیع و معارفه تنی چند از معاونان و مدیران دانشکده در حضور روساي دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده پزشکي برگزار شد.
دکتر نفیسی در تودیع دکتر شروین فرهمند، معاون پیشین آموزش تخصصی و فوقتخصصی گفت: توفیق ارائه خدمت در مسیر اعتلای دانش پزشکی که تولیت ارتقاء و حراست از شریفترین ودیعه الهی یعنی گوهر سلامت را بر عهده دارد، موهبتی عظیم و پرافتخار است.
وی سپس با تقدیم لوح یادبود، از خدمات دکتر فرهمند تقدیر و برای او آرزوی توفیق کرد و در ادامه، ضمن معرفی دکتر بابک ساعدی، استاد گروه آموزشی گوش و حلق و بینی، در حکمی وي را به عنوان معاون جدید آموزش تخصصی و فوقتخصصی منصوب کرد.
دکتر نفیسی همچنین ضمن تقدیر از خدمات دکتر ابوالفضل گلستانی، معاون سابق آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی، در حکمی دکتر ایرج راکردی کاشانی را به عنوان معاون جدید آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی منصوب و برای او آرزوی موفقیت کرد.
قدردانی از خدمات و زحمات دکتر داوود نوروزی به عنوان مدیر پیشین دفتر روابط عمومی نیز بخش دیگری از مراسم تودیع و معارفه در جلسه يادشده بود.
تاسیس دفتر تاریخ و میراث دانشکده پزشکی
راهاندازی دفتر تاریخ و میراث دانشکده پزشکی تهران، خبری بود دکتر نفیسی آن را اعلام کرد. دکتر نفیسی در همین راستا دکتر حمیدرضا نمازی را به عنوان مدیر دفتر تاریخ و میراث دانشکده منصوب و اظهار امیدواری کرد با کاوش در زوایای تاریک تاریخ و زدودن غبار از آینه خاطرات این گنج کهن و ثبت و مستندسازی و نشر این برگهای زرین، مأموریت خطیر را در بازنمایی وجوه غبارگرفتهای که در بسیاری از فرازها مرهون مجاهدت موسسان و دلسوختگان این دانشکده بوده است، به بهترین شکل به انجام برساند.
تدوین شیوهنامه رسیدگی به صلاحیت حرفهای
یکی از بخشهای جلسه هیئت رئیسه دانشکده بازخوانی و بررسی شیوهنامه رسیدگی به صلاحیت حرفهای پزشکان بود. در این بخش، دکتر فریبا اصغری گزارش مفصلی از چگونگی تدوین شیوهنامه يادشده برای حاضران در جلسه ارائه و درباره چالشهای پیش رو با اعضای حاضر در جلسه تبادل نظر کرد.
کاستیهای موجود در آییننامههای انضباطی برای شناسایی و رسیدگی به سوءرفتار دانشجویان، بیتوجهی به تعیین مجازاتهای متناسب با تخلفهای محتمل، فقدان رویه مشخص برای بازخورد و بازتوانی فراگیران و عدم رسیدگی مناسب به موارد عدم صلاحیت حرفهای آنها در مواردی مانند اعتیاد به مواد مخدر از مهمترین مباحث مطروحه در شیوهنامه يادشده بود که بحث و گفتگوی حاضران در جلسه را به دنبال داشت.
ارسال به دوستان