• تاریخ انتشار : 1400/03/03 - 09:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 322
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری هفتمین برنامه از هفته آموزش با عنوان برنامه راه استاد: نشست صمیمانه با استاد پاسالار

مرکز مطالعات و توسعه آموزش در راستای هفته آموزش برنامه با عنوان راه استاد: نشست صمیمانه با استاد پاسالار را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، سومین برنامه راه استاد، با حضور دکتر پروین پاسالار، استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محبوبه مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، دکتر مریم علیزاده مدیر واحد توانمندسازی اعضای هیات علمی مرکز مطالعات، دکتر ناصر یوسف زاده عضو هیات علمی و اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت نشست صمیمانه ای در قالب وبینار در روز یکشنبه مورخ 2 خردادماه 1400 از ساعت 15 الی 17 برگزار شد.
در ابتدا دکتر مریم علیزاده، مدیر واحد توانمندسازی اعضای هیات علمی مرکز مطالعات، ضمن خوشامدگویی به اهداف و نحوه اجرای برنامه یاد استاد اشاره کرد.
در ادامه دکتر یوسف زاده از دانشجویان سابق دکتر پاسالار و تسهیلگر جلسه این سوال را مطرح کرد که مسیر شروع معلمی شما در دانشگاه چه بود؟ از چه ابزاهای آموزشی در سر کلاس استفاده میکنید؟ چگونه کلاس های سرکارعالی شلوغ بود در صورتی که حضور و غیاب انجام نمی شد؟ چه ویژگی های شخصیتی دارید که باعث جذب دانشجویانتان می شد؟ چگونه استرس دانشجویان را کاهش دهیم؟
عشق به مخاطب داشته باشید
دکتر پاسالار ضمن ابراز خوشوقتی از برگزاری جلسه بیان کرد که در کلاس ها ارتباط با دانشجویان و احترام متقابل یک هوشمندی محسوب می شود. وی در ادامه بیان کرد انرژی را باید از دانشجویان گرفت و مهم ترین نقش من بعنوان معلم در کلاس برداشتن موانعی است که وجود دارد. معلم نباید سوالاتی را که قطعا دانشجویان پاسخش را نمی دانند بپرسد و می تواند با نقش تسهیل گیری خود یادگیری را آسان کند. ایشان در ادامه به بیان تکنیک هایی پرداختند که در حین تدریس بکار میگیرند. تکنیک هایی مثل استفاده از ابزارهای کمک آموزشی ساده برای قابل فهم کردن آموزش به دانشجویان مانند دوک و شاخه درخت، استفاده از شعر و شخصیت سازی، شوخی و خنده، بازی های مختلف آموزشی، از مواردی بود که برشمردند
استاد پیشکسوت دانشگاه در ادامه اظهار داشت که حضور در کلاسها نباید اجباری باشد، من حضور و غیاب نمی کنم، باید جذابیت کلاس را برای حضور دانشجویان بالا برد و صاحب سخن باید مستمع را به سر شوق بیاورد. برای جلو گیری از یکنواختی و خستگی در کلاس درس باید نگاه خودتان را برای همه توزیع کنید و به لحاظ فیزیکی سرحال باشید. برای رفع نگرانی های دانشجویان معلم می تواند با شوخی کردن امنیت روانی برایشان ایجاد کند. معلم در حقیقت مانند یک بند باز می باشد که با انجام حرکاتی وظیفه خودش را در باب آموزش حفظ می کند.
در پایان دکتر مافی نژاد ضمن تشکر با ارائه لوح تقدیر از حضور دکتر پاسالار تشکر کرد.

  • گروه خبری : مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
  • کد خبر : 178685
فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *