• تاریخ انتشار : 1399/04/04 - 10:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1934
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

ششمین جلسه برندسازی دانشگاه برگزار شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه: در برندینگ کار ما تعریف «کار درست» و «انجام دادن درست کار» است

دکتر ماشاءاله ترابی در ششمین جلسه برندسازی دانشگاه گفت: ما در رهبری خوشنامی دردانشگاه بايد نقطه اوج صميمیت، همزباني، جذابيت عاطفی، همدلی، صبوری، مهربانی، به هم باليدن، خطاپوشي، اعتمادسازی، استواری و شکست ناپذيري باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در جلسه روز سه شنبه 3 تیر 99 در سالن میزگرد طبقه هشتم ساختمان مرکزی دانشگاه با تشریح جایگاه عشق در برند گفت: تعريف عمومي از روابط عمومي وجود دارد که آن را علم، حرفه و هنر مي دانند. روابط عمومی هنر است چون باید با ظرافت، زيبايي و انطباق با سليقه هاي مخاطبان و با هدف اصلاح پيش برود. علم است چون بايد حرکت و مشي آن بر اساس علوم جاري و موجود استوار باشد و ترکیبی  از دانش روانشناسي، جامعه شناسي و مديريت را در داخل خودش دارد. 

وی افزود: روابط عمومی حرفه است براي اينکه بتواند دانش و تجربه را براي پيشبرد اهداف سازمان استفاده کند. با اين تعريف اگر بخواهيم اجرايي کنيم آنچه در هنر تجلي پيدا مي کند بيان احساس هنرمندانه است. اگر بخواهيم اين احساس را تعريف کنيم به مفهوم عشق مي رسيم. عشق در تعريف دو جنبه دارد «عشق شهواني» و «عشق معنوي» که منظور ما عشق معنوي و تظاهراتي است که این عشق در امور و در بيان آن احساس دارد.

دکتر ترابی عشق را  یک حس به معناي دوست داشتن فرد يا چيزي بیان کرد و افزود: هنرمند هم به نوعی عشق را بیان می کند. این عشق علاقه لطيف و جاذبه شديدي است که در قالب های مختلف ممکن است به منصه ظهور برسد حتی گاهي اوقات ممکن است چيزهاي غیرقابل تصور را از عشق داشته باشيم اما چیزی که در آن برجسته است شور و اشتياق و صميمیت و تعهد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر اینکه برند باید جذابیت داشته باشد و براي اينکه به «جذابيت» برسيم نياز به «صميمیت» داريم گفت: نقطه اوج صميمیت و جذابيت در «عشق» است يعني موقعي که مي خواهيم نقطه اوجي از صميميت داشته باشيم بايد ترکیبی از شور و اشتياق و صميمیت و تعهد را با هم داشته باشیم که معنای عشق معنوی را می سازد.

دکترترابی گفت: کلمه عشق از ريشه عشقه است که یک گیاه است که ريشه ندارد و دور گياهان ديگر مي پيچد جالب این است که عشق دنيايي یا شهوانی مشابه پیچیدنی است که یک درخت را خشک و نابود می کند اما عشق معنوي مشابه پیچیدنی است که فرد را از ریشه جدا می کند و امکان پرواز مي دهد. عاشق فقط زيبايي را مي بيند؛ بدي را نمي تواند ببيند. يک پدر و مادر نسبت به فرزندشان فقط زیبایی می بینند بنابراین گاهی در اصلاحش ناتوان هستند زیرا اصلا چيزي را غير از خوبي و زيبايي نمی توانند در او ببينند. ما اگر بخواهيم عشق و تنفر را معنی کنیم عشق «اوج احساس» و تنفر «بي احساسي» معنی می شود.  

وی  اولين گام در برندينگ را به وجود آوردن حس مثبت در مخاطب بیان کرد و گفت: ما باید از تمام هنرهای موجود برای به وجود آوردن این حس مثبت استفاده کنیم. یعنی باید در سطحی کار کنیم که حتی در سلام کردن، ارتباط کلامی و بیانی و استفاده از رنگ ها و شکل ها حس مثبت را در مخاطب به وجود بیاوریم. باید حس اوليه مثبت را در مخاطب خودمان به وجود بياوريم زیرا اگر اين مرحله درست پايه ريزي شود و کميته های برندینگ به درستی پایه ریزی وتوسعه داده شوند می توانیم زیرساخت گام اول را که حس مثبت در مخاطب است آماده کنیم. اگر الان مي گوييد حسشان مثبت است در واقع توانستيم گام اول را برداریم که این تازه شروع است.

دکتر ترابی گفت: در برند برای اینکه فرد حس مثبت پيدا کند اول بايد از محيط و ارتباط ما لذت ببرد اگر این ارتباط فاقد این لذت باشد این حس به وجود نمی آید.  بايد تمام  تلاش خودمان را بکنيم تا نوع کلام، نوع شوخي ها، نوع تشويق ها و حتی تنبیه ها را اصلاح کنیم زیرا به نظر من تنبيه، نوعی تشويق نکردن است کسي که تشويق نمي شود در واقع تنبيه مي شود. تنبه به نوعی آگاه ساختن فرد است.

وی با بیان اینکه کسي که خودش را دوست دارد مي تواند ديگران را دوست داشته باشد افزود: ما در روابط عمومی هسته اصلي هستيم که ميخواهيم اين کار را گسترش دهیم. مي خواهيم در این حوزه اولا شناخت و دوم سرعت پیدا کنیم. «سرعت» و «دقت» دوگانگي متضاد است ما باید بين سرعت و دقت نقطه بهينه را به وجود بياوريم که اسمش «کیفیت» است. باید به کیفیتی برسیم که آن را استاندارد کنیم و به آن متعهد باشیم و بتوانیم بین سرعت و دقت ارتباط مناسب به وجود بیاوریم.

دکترترابی با تعریفی از کیفیت گفت: «کیفیت»، کار درست را «درست انجام دادن» است زیرا گاهي ما کارنادرست را درست انجام می دهیم و یا کار درست را نادرست انجام می دهیم. پس در روابط عمومي و برندينگ کار ما تعریف کار درست و تعريف انجام دادن درست کار است. بايد به تعريف مشترک برسيم تا بتوانیم نماي قابل قبولي از برندمان به وجود بياوريم. براي اينکه رهبري خوشنامي را در دانشگاه به درستي به سرانجام برسیم باید از لحظاتمان لذت ببریم؛ لذتي که ديدن زيبايي ها به ما مي دهد. انجام دادن يک کار خوب ايجاد لذت مي کند.
وی افزود: ما در بهترين نقطه موجود در کشورمان ( دانشگاه علوم پزشکی تهران) نشسته ايم، خيلي ها آرزو دارند یک روز در آن حضور  داشته باشند. ما در جایگاه روابط عمومي این دانشگاه قرار گرفتيم و بايد نقطه اوج صميمیت، همزباني جذابيت عاطفی همدلی صبوری مهربانی، به هم باليدن، خطاپوشي، اعتمادسازی، استواری و  شکست ناپذيري باشیم. خلق تصوير خوب در ذهن ما را برای تصویر خوب هدایت می کند بايد عواملش فراهم شود و انرژي و ارتعاش شما بالا برود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: در برندينگ و رهبری خوشنامی بايد توجه ويژه به فعاليت هاي مثبت و خوبی که در حال انجام شدن  داشته باشيم. يکي از برنامه هاي ما در خوشنامي ايجاد پويش هاست که بهترين عملکردها را در حوزه های مختلف معرفی کنیم؛ پرو بال بدهيم و به قول دکتر کریمی نورافکن را روی آنها روشن کنيم. باید در هر حوزه ای که یک عملکرد به منصه ظهور مي رسد این کار را بکنیم.
دکتر ترابی افزود: اول بايد برای کار خوبی که انجام می دهند در درون خود فرد شور و اشتياق ايجاد کنیم و هم اینکه الگوی دیگران شوند. دومین گروه که در رهبری خوشنامي مهم هستند کسانی هستند که زود خودشان را با تغییر تطبیق می دهند يعني تغيير پذيرند. اينها را هم بايد معرفي کنيم چون به ما يک ذهن بزرگي مي دهند که همه چيز در آن قابل هضم است و ناراحتي معني ندارد ممکن است ناراحتي لحظه ای بوجود بیاید ولی سریع هضم می شود. یعنی هیچ موضوعی در ذهن ما نیست که غیرقابل تحليل باشد. سريع تحليل مي کنيم و سريع توبه مي کنيم. این توبه الزاما به معنای خطای شدید نیست  هر خطايي بازگشتش توبه است و برای بازگشت جشن مي گيريم.

وی افزود: ما بايد ببخشيم و کيفيت ايجاد کنيم يعني اگر جايي کار نادرست را درست انجام دادیم کار درست را پیدا کنیم وانجام دهیم؛ به گذشته فکر نکنيم چون وقتی به گذشته فکر مي کنيم توبه به هم مي ريزد.

دکترترابی در پایان با بیان اینکه در رهبري خوشنامي بر روي «اوج انتخاب درست» کار مي کنيم گفت: در رهبري خوشنامي بايد به اوج کيفيت در هر جايگاه و هر حوزه اي برسيم. همکاران ما در روابط عمومي بايد شناخت داشته باشند اگر شناخت نداشته باشند مبلغ اشتباهات مي شوند و ما سعی می کنیم در اين جلسات نگاه جديدی را پيدا کنيم.

درادامه برنامه های هر یک از کمیته ها بررسی و مقرر شد هر یک از کمیته ها جلسات جداگانه خود را برگزار و پیشنهادها را ارائه دهند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 158407
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *