برگزاری بیست و یکمین جلسه کارگاه کیفیت زندگی

بیست و یکمین جلسه کارگاه افزایش کیفیت زندگی با موضوع تفکر انتقادی با حضور بیش از صد عضو هیئت‌علمی، دانشجو و کارمند دانشگاه به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر غزل پورنسایی پس از مرور سرفصل‌ های جلسه قبل، به شرح تفکر نقادانه پرداخت و گفت؛ تفکر نقادانه بررسی همه‌ جانبه صحت یک ماجرا یا تفکر است و یکی از عوامل مهم زندگی، تفکر نقادانه است.
وی در خصوص  فواید و ضرورت‌ های تفکر نقادانه گفت؛ فکر خوب باعث ایجاد عملکرد صحیح می‌ شود و ارتباط تنگاتنگی با جسارت دارد، باعث می‌ شود از اطلاعاتتان کمک بگیرید، سبب می‌ شود در برابر هر دیدگاه و عملکردی منفعل نباشید، مهم‌ ترین فایده تفکر نقادانه این است که شما در دام خطاهای فکری و ادراکی خود نمی‌ افتید، تفکر نقادانه می‌ گوید اوضاع فردی که نمی‌ توانی به آن کمک کنی دخالت نکنید، شما با تفکر نقادانه محترمانه و منصفانه برخورد می‌ کنید و تیزبین و قوی و منطقی می‌ شوید و باعث رسیدن به جواب درست واقعیت‌ ها است. اگر نتوانید درک کنید که در موقعیت‌ های مختلف چه‌ کاری را باید انجام دهید روابط اجتماعی شما زیر سؤال می‌ رود. ایشان در ادامه اصطلاحات زیر را این‌ گونه شرح داد؛

  • تفکر هاله‌ ای؛ یعنی شما یک فرد را قضاوت می‌ کنید بر مبنای یک خصوصیت.
  • اثر تقدم؛ اولین برداشتی که از طرف مقابل درون شما شکل می‌ گیرد.
  • اثر تأخر؛ آخرین اقداماتی که فرد مقابل شما انجام می‌ دهد برداشت‌ های شمارا تشکیل می‌ دهد.
  • فرهنگ؛ عقاید، مذهب، باورها، سنن قابل‌ قبول و غیرقابل‌ قبول یک ناحیه است.
  • هم‌ نوایی؛ لزوم به یک فشار اجتماعی غیرمستقیم برای انجام کار است.

دکتر پور نسایی در انتهای مبحث ولادت حضرت زینب (س)، روز پرستار و شب یلدا را تبریک گفت.

در پایان دکتر احسان مقیمی مدیر امور ایثارگران ضمن تبریک به تمام اعضای هیئت‌ علمی، کارکنان و دانشجویان یادآور شد پرونده‌های صوتی و تصویری کارگاه‌ های مدیریت ایثارگران در سایت ایثارگران به آدرس   ISSAR. TUMS. AC. IR بارگذاری شده و افراد می‌ توانند در قسمت مربوط به کارگاه مباحثی که تاکنون گفته‌ شده را دانلود کنند.

توضیح اینکه کارگاه افزایش کیفیت زندگی یکشنبه‌ ها با ندریس دکتر پور نسائی، کارگاه  پروپوزال نویسی سه‌ شنبه‌ ها با ندریس دکتر نخستین انصاری و کارگاه هنر هشتم پنج‌ شنبه‌ ها  با ندریس دکتر انصاری‌ فرد از ساعت۲۰ تا ۲۱ برگزار می‌ شود. علاقه‌ مندان می‌ توانند در فضای اسکای روم هر هفته این مباحث را پیگیری نمایند برای شرکت در کارگاه روی لینک زیر کلیک کنید و به‌ عنوان میهمان وارد شوید. skyroom. online/ch/virtualtums/issargaran

حسین علی شاری
تهیه کننده:

حسین علی شاری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *