برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در بیمارستان فارابی

عزاداران حسینی در بیمارستان فارابی ، فرارسیدن تاسوعا و عاشورا را به ساحت مقدس حضرت زهرای مرضیه(س) و امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، کارکنان و مراجعین بیمارستان فارابی درشب تاسوعای حسینی در ماتم  شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند. این مراسم روز یکشنبه 17شهریور98 پس از اقامه نماز ظهر و عصر توسط حجت الاسلام والمسلمین مهدی اصغری، امام جماعت بیمارستان در نمازخانه این مرکز برگزار شد. حجت الاسلام اصغری با اشاره به جمله «السلام علیک یا ثارالله وابن ثاره » دین خدا را مانند خون در رگ های جامعه خواند و گفت: جامعه ای که دین خدا از آن رخت بربندد مانند انسانی است که خون در بدن نداشته باشد. امام حسین را خون خدا می نامند چون در یک برهه حساس از تاریخ اسلام با گذشتن از خون خود و عزیزانش به یاری دین خدا شتافت.
وی در ادامه به تبین وظیفه دستداران و شیعیان امام حسن پرداخت و گفت: از منظر قرآن و حدیث ما در برابر دین خدا سه وظیفه داریم. اول شناخت دین است. البته باید دین را از مجرای صحیح آن و از طریق رجوع به اهلش شناخت. تمامی بدعت ها و انحرافات دینی به خاطر عدم شناخت صحیح از دین و پیروی از نااهلان است.
حجت الاسلام اصغری دومین وظیفه دوستداران امام حسین (ع) در برابر دین خدا را درست عمل کردن به دستورات و مضامین دینی دانست و گفت: در عمل به دین نباید سلیقه ای عمل کرد. دیندار فصلی نباشیم که هرجا دین به نفعمان است از آن حمایت کنیم و هرجا برخلاف مصلحتمان است یا خیری در آن نیست سر به مخالفت برداریم. 
وی اضافه کرد: حمایت از دین سومین وظیفه دوستداران حسین(ع) در قبال دین خدا است. تمام رجزهای شهدای کربلا در حمایت دین است. اصلا سیدالشهداء (ع) و یارانش برای یاری دین خدا به کربلا آمدند. این یاری هم باید همه جانبه باشد. امام (ع)از خانواده و جانش گذشت تا از دین خدا حمایت نماید ما هم باید با جان و مال و زبان و قلم به یاری دین بشتابیم.
در ادامه مراسم روضه خوانی و سینه زنی برگزار شد و سوگواران بر سفره احسان حسینی نشستند. 
خبرنگار: حمیده امیدوار
عکس: سید عباس قاضی میرسعید
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی