رییس بیمارستان فارابی: نباید در روند درمان هیچ بیماری به دلیل مشکلات مالی اختلال ایجاد شود

در جلسه انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان فارابی گزارش هایی از روند فعالیت های انجام شده در این انجمن از زمان تاسیس تا کنون ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، جلسه انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان فارابی روز شنبه ۳۰ شهریور ۹۸ با حضور دکتر محمدرضا اکبری، رئیس بیمارستان و اعضای هیئت مدیره این انجمن تشکیل شد.
دکتر سید حسین صدرالسادات، رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان فارابی در آغاز جلسه گزارشی از روند تاسیس، فعالیت ها و اهداف این انجمن ارائه کرد و گفت: ما باید پس از فرآیند ثبت این انجمن در وزارت کشور و شروع به کار رسمی آن، مشارکت خیرین داخلی بیمارستان از جمله پزشکان کارکنان و خانواده های آنان و همچنین خیرین خارج از بیمارستان را جلب کنیم. پس نیازمند این هستیم که تبلیغات گسترده‌ای داشته باشیم.
سعید مرادی، مدیر بیمارستان و مدیرعامل انجمن نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و حساب‌های بانکی انجمن را بیان کرد و اظهار داشت: از ابتدای شروع فعالیت این انجمن کمک هایی به صورت نقدی و غیر نقدی توسط خیرین به بیمارستان اهدا شده که از کمکهای غیر نقدی می توان به سه دستگاه مانیتور اتاق عمل و یک دستگاه آبسردکن اشاره کرد. همچنین طبق توافقی که با موسسه های خیریه ای که در بیمارستان صندوق جمع آوری کمک های نقدی دارند انجام گرفته، پنجاه درصد از مبلغی که از این صندوق ها جمع آوری می شود از طرف این موسسه‌ها به انجمن حمایت از بیماران فارابی اهدا می‌شود.
تبلیغات انجام شده در پایگاه اطلاع رسانی بیمارستان فارابی و فضای مجازی، چاپ پوستر و بنر، تهیه کارت ویزیت، فهرست نیازمندیهای انجمن، میزان کمک‌های نقدی و مبالغ اهدا شده از طرف موسسه های خیریه و خیرین به انجمن از دیگر موضوعاتی بود که توسط دکتر ایوب منتی، مسئول روابط عمومی و دبیر انجمن و زهرا مددی، مسئول مددکاری بیمارستان مطرح شد.
در ادامه دکتر محمدرضا اکبری ضمن تشکر از اعضای انجمن و قدردانی از فعالیت هایی که تاکنون برای پیشبرد اهداف انجمن انجام شده است گفت: تشکیل این انجمن یک کار مثبت در جهت کمک به بیماران نیازمند است که به بیمارستان فارابی مراجعه می‌کنند. البته فعالیت این انجمن نباید محدود به موسسه های خیریه و عزیزانی که از گذشته تاکنون با ما همکاری می‌کنند شود، بلکه باید با تبلیغات گسترده در داخل و خارج از بیمارستان بتوانیم مشارکت هرچه بیشتر خیرین برای کمک به انجمن حمایت از بیماران فارابی را جلب کنیم. وی با تاکید بر مشخص شدن نیازمندی‌های اساسی بیمارستان از جمله خرید تجهیزات برای بیماران سرطانی و رتینوبلاستوما افزود: باید تمام تلاش خود را برای جلب مشارکت خیرین و تامین هزینه درمان این بیماران به کار گیریم. زیرا نباید در روند درمان هیچ بیماری به خاطر مشکلات مالی اختلال ایجاد شود.
در پایان این جلسه حاضران برای برگزاری مراسمی به منظور افتتاح رسمی انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان فارابی تصمیم گیری کردند.
خبر و عکس: سید عباس قاضی میرسعید
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي