شیوه نامه جدید شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه های کشور رونمایی شد

در همایش سراسری دبیران شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد مقدس، از شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، مهندس سیدصومعه دبیر شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این خصوص گفت: در همایش سراسری دبیران شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در روزهای چهارم و پنجم شهریور 98 و در شهر مقدس مشهد برگزار شد، از شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان، مصوب سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال جاری به تصویب وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری رسیده، رو نمایی شد.
سیدصومعه افزود: این شیوه نامه که مشتمل بر هفت بخش، 123 ماده و 113 تبصره است، در تاریخ 27 مرداد 98 به تصویب وزرای بهداشت و علوم رسید و از تاریخ ابلاغ لازم الاجراست.
دبیر شورای انضباطی دانشجویان ادامه داد: در این شیوه نامه اصلاحات ساختاری و محتوایی خوبی انجام گرفته است، بطوری که تصمیمات درخصوص تخلفات انضباطی عدالت محور و حقوقی تر شده است. همچنین درخصوص ساختار شورای بدوی نیز تغییراتی در ترکیب اعضاء اتفاق افتاده است که بار حقوقی جلسات شورای انضباطی را افزایش خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: آخرین شیوه نامه شورای انضباطی دانشجویان به سال 1388 برمی گردد که با توجه به تغییر شرایط و محیط دانشگاه ها و همچنین روند رشد تکنولوژی و نوع آسیب های اجتماعی و تخلفات انضباطی، در طی 10 سال گذشته شیوه نامه قبلی در مواردی پاسخ گوی مطمئن و دقیقی برای تخلفات امروزی نبود. بنابراین ضرورت اصلاحات در شیوه نامه قبلی و متناسب کردن با شرایط روز احساس می شد که با همکاری وزارت های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری این مهم اتفاق افتاد.
توضیح اینکه، در همایش فوق دبیران آموزش های لازم در خصوص نحوه اجرایی نمودن این شیوه نامه را آموزش دیدند.
خبرنگار: حسین شیخ محمدی

فرزاد  سلطانپور
تهیه کننده:

فرزاد سلطانپور