گرامیداشت روز جانباز و تجلیل از جانبازان بیمارستان فارابی

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت اباالفضل العباس (ع) از جانبازان شاغل در بیمارستان فارابی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، در خجسته زادروز علمدار کربلا، حضرت اباالفضل العباس(ع) با حضور مسئولان بیمارستان از جانبازان شاغل در این مرکز تجلیل به عمل آمد.
این مراسم روز چهارشنبه بیست و یکم فروردین 1398 به مناسبت روز جانباز با حضور سعید مرادی، مدیر ،علی پیران، رییس امور اداری و حمید رنجبر رییس امور مالی بیمارستان فارابی برگزار شد.
ابتدا مرادی، مدیر بیمارستان با تبریک فرارسیدن سال جدید و اعیاد شعبانیه، هدف از برگزاری این جلسه را قدردانی از ایثار و فداکاری جانبازان عزیز دانست و افزود: رزمندگان ما در هشت سال جنگ تحمیلی به حضرت عباس الگوی بصیرت، ولایتمداری و وفاداری تاسی کردند و روز جانباز فرصتی است برای یادآوری درس بزرگی که ایثارگران با جانفشانی خود برای ما ودیعه گذاشتند. 
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی اصغری، امام جماعت بیمارستان فارابی با ذکر حدیثی از حضرت سجاد(ع) در مورد مقام شامخ حضرت عباس(ع) گفت: حضرت اباالفضل (ع)در بهشت دارای مقامی است که تمام شهدا به آن غبطه می خورند.
وی با بیان اینکه اگر خود را رهرو عباس(ع) می دانیم باید در خصوصیاتی که حضرت را در  چنین جایگاه ویژه ای قرارداده تعمق و به آنها تاسی کنیم، افزود: نباید سطحی نگرانه فضایل حضرت اباالفضل(ع) را در هیکل ستبر و بازوی قوی و چهره زیبا خلاصه کنیم، بلکه بیشتر فضایل معنوی ایشان مد نظر است.
حجت الاسلام والمسلمین اصغری گفت: آنچه برای همه ما درس آموز است و در روایات بیشتر بر آن تاکید شده ادب ایشان است. فضیلتی ارزشمند که امام صادق (ع) در مورد آن می فرماید: اگر دو روز از عمرت باقی ماند یک روزش را برای تحصیل ادب صرف کن و یک روز را برای انجام آن قرار بده. 
وی سپس به یکی دیگر از ویژگی های آن حضرت اشاره کرد و گفت: در زیارت ایشان به نقل از امام صادق(ع) به تبعیت حضرت عباس(ع)  و ادبش نسبت به حضرات معصومین و اطاعت محض از آنان اشاره شده است. حضرت عباس(ع) در مقابل امام خود اطاعت محض داشت و چون و چرا نمی کرد و امام را از جانش بیشتر دوست داشت.  این الگویی برای ما است که باید از خدا و رسول و امامان اطاعت محض کنیم حتی اگر منطق آن را ندانیم. باید حلال و حرام خدا را رعایت و درمورد آن چون و چرا نکنیم. اگر بتوانیم همین دو فضیلت را الگوی خود قرار دهیم برایمان بس است. 
حجت الاسلام اصغری در پایان سخنانش از جانبازان حاضر در جلسه قدردانی کرد و گفت: کسی که از جان خود ایثار می کند، برای دین و میهن خود جانبازی می کند، اجری کمتر از شهید ندارد. من به سهم خود از همه شما عزیزان که برای دین و میهن و ناموس فداکاری کردید قدردانی می کنم و برایتان سلامتی و توفیق آرزومندم. 
در پایان جلسه با هدایایی از15 جانباز سرافرازخانواده بزرگ فارابی تقدیر شد.
خبر و عکس: امیدوار
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي