اخبار جلسات و نشست ها

 

 

نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه تشکیل شد

دکتر کریمی: هماهنگی و تعامل بین بخشی رمز موفقیت در مدیریت بحران است

در نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه، وضعیت اپیدمی کووید 19 در تهران و اقدامات کمیته اپیدمیولوژی و معاونت بهداشت برای مقابله با این همه‌گیری بررسی شد.

گالری عکس
در این نشست که چهارشنبه 25 تیر 99 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، دکتر اکبر فتوحی استاد اپیدمیولوژی دانشگاه، به تشریح وضعیت همه‌گیری کووید 19 در جهان، ایران و تهران و سناریوهای پیش روی آن پرداخت و رویکردهای مدیریتی این اپیدمی در جهان را بررسی کرد.
سپس دکتر سمانه اکبرپور دبیر کمیته دیده‌بانی بهداشت دانشگاه، برنامه عملیاتی معاونت بهداشت  در زمینه آمادگی و پاسخگویی به اپیدمی کرونا تشریح کرد و گفت: پیش‌نویس اولیه برنامه تدوین و اهداف، استراتژی‌ها و اقدامات این برنامه مشخص‌شده است.

لزوم همکاری بین بخش در مدیریت بحران

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه نیز از دکتر فتوحی، تیم معاونت بهداشت و دانشکده بهداشت در پیگیری مسائل اپیدمی کووید 19 قدردانی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران برشی از سه قسمت حوزه بهداشت و درمان شهر تهران است و بایستی به‌دوراز ناامیدی‌ها، راه‌حل‌های علمی را پیشنهاد و با هماهنگی سایر دستگاه‌ها اجرایی کند.
وی افزود: برخی از مسائلی که در این کمیته مطرح شد در دانشگاه قابل‌پیگیری است و بخش دیگر نیاز به هماهنگی و تعامل بین بخشی دارد که لازم است  معاونت‌های بهداشت، درمان، توسعه و غذا و دارو که مسئولیت حوزه کاری خود در شهر تهران را برعهده دارند در این زمینه تلاش کنند.
رئیس دانشگاه با اشاره به پتانسیل علمی دانشگاه گفت: اساتید دانشگاه عرق  دانشگاهی دارند و برایشان مهم نیست چه کسی در چه جایگاهی قرار دارد و همه در حد توان خود پا به میدان گذشته‌اند تا جلوی اتفاقات ناگوار را بگیرند. باید بدانیم افرادی که در این همه‌گیری جان خود را از دست می‌دهند همه از عزیزان ما هستند؛ مانند دکتر نادری که سرمایه بزرگی برای دانشگاه بودند.
دکتر کریمی در پایان سخنان خود  با تأکید براینکه قصد نقد منفی نداریم و هدفمان پیش برد جنبه‌های عملی مبارزه با این همه‌گیری  است افزود: جلسات کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه را برای هماهنگی بیشتر درون دانشگاهی برگزار کنید و در این جلسات علاوه بر بیان مسائل، راه‌حل عملیاتی نیز ارائه دهید.
در ادامه نشست هریک از اعضای کمیته به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *