اخبار جلسات و نشست ها

 

 

گزارش برنامه چهارساله دانشکده فناوری های نوین در نشست هیئت رییسه دانشگاه

پنج توصیه رئیس دانشگاه برای تغییرات عمده در فناوری های نوین پزشکی

در نشست این هفته هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گزارش برنامه چهارساله دانشکده فناوری های نوین ارائه و در خصوص بهره وری تجهیزات پزشکی بیمارستان ها بحث و تبادل نظر شد.

هیات رئیسه دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، در نشست هیات رئیسه با اشاره به گزارش دانشکده فناوری های نوین پزشکی گفت: رشته شما در مرز دانش (EDG of knowledge) و با حوزه های دیگر متفاوت است. شما در اقیانوس آبی قرار دارید رقیب ندارید می توانید هزاران ماهی بگیرید لذا هوشمندی، دقت و برنامه ریزی در رشته شما دو چندان است.
دکتر قناعتی بر حسن استفاده از توان سایر رشته ها، بررسی مراکز موفق دانش بنیان دنیا، جسارت و خلاقیت در محصولات و فناوری های دانشگاه، بازاریابی در شرکت های موفق دنیا و اثربخشی تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

بررسی مراکز موفق دنیا

دکتر قناعتی بر ضرورت حسن استفاده از توان سایر رشته ها تاکید کرد و گفت: بد نیست که نگاهی به مراکز موفق دانش بنیان دنیا بیاندازید و ببینید که چگونه کار می کنند و ثبت اختراع در آنها به چه صورت است. باید مدل های مختلف را ببینید و برای آن برنامه ریزی کنید. اینجا دانشگاه است و باید خلاقیت ما بالا باشد

جسارت و خلاقیت در محصولات و فناوری های دانشگاه

رئیس دانشگاه، با بیان اینکه "جسارت داشته باشید" خاطر نشان کرد: جسارت لازمه خلاقیت است و باید وجود داشته باشد. همچنین می توانید یک واحد درسی، برای دانشجویان رشته های دیگر بگذارید تا با فناوری های نوین پزشکی آشنا شوند. این مسئله کمک می کند تا آنها بدانند که دانشگاه چه تولیداتی داشته است. آشنایی آنها با محصولات و فناوری های دانشگاه می تواند از یک سو امیدآفرین باشد و از سوی دیگر موجب تقویت عملگرایی در آنها شود.

بازاریابی در شرکت های موفق دنیا

وی توجه به مارکتینگ و بازاریابی را مهم خواند و تصریح کرد: مارکتینگ را مد نظر قرار دهید و با شرکت های حرفه ای در این زمینه در تعامل باشید. دانشگاه نیز کمک خواهد کرد. تکنولوژی یکی از رئوس برنامه های ماست و این بخش از کار را ساده نگیرید. شما پیشانی دانشگاه و کشور برای تغییرات عمده هستید.

اثربخشی تجهیزات پزشکی

وی همچنین با اشاره به کارایی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی گفت: میزان اثرگذاری و راندمان دستگاه ها در تشخیص را باید بسنجیم در غیر این صورت اتلاف پول و منابع صورت می گیرد. متاسفانه بخش دولتی اثرگذاری پایینی دارد و لذا باید تلاش کنیم راندمان را در این حوزه بالا ببریم.
دکتر قناعتی تصریح کرد: دستگاه ها و تجهیزات پزشکی متعلق به دانشگاه است و حسب کارایی آنها باید توزیع مجدد شود لذا باید اثربخشی این دستگاه ها به طور مرتب سنجش و بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود،آگاهی دانشجویان نسبت به مسائل روز را مهم خواند و  بر ضرورت ارتباط مستمر با دانشجویان تاکید کرد و گفت: از دانشجویان بخواهید که با شما حرف بزنند و مشکلات خود را با شما در میان بگذارند. امیدوارم بتوانیم با کارهای روشنگرانه شرایط را بهبود بخشیم.

مرجعیت علمی در فناوری های نوین

دکتر حسین قنبری، رییس دانشکده فناوری های نوین پزشکی، به ارائه برنامه چهارساله پرداخت و گفت: یکی از دانشکده های جوان با 6 گروه آموزشی هستیم که در 10 رشته دانشجو می پذیریم.
دکتر قنبریوی به تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی به طور میانگین هر 4 سال یکبار خبر داد و گفت: توسعه سرمایه انسانی، تقویت پاسخگویی اجتماعی آموزش، استقرار و تثبیت نظام ارتقا و تضمین کیفیت، توسعه منابع و زیر ساخت های آموزش و توسعه هدفمند و نظام مند آموزش بین المللی از دیگر برنامه های کلان حوزه آموزش به شمار می رود.

دکتر قنبری، با اشاره به اصلاح شیوه نامه پایان نامه های محصول محور و تدوین دستورالعمل های آن برای نخستین بار گفت: ارتقا و تحول در رویدادهای پژوهشی از طریق تقویت ارتباط با صنعت، تقویت ارتباط با بالین و توسعه شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه از دیگر برنامه های حوزه پژوهش است.
وی افزود: دانشکده ما این ظرفیت را دارد که در بسیاری از حوزه های تکنولوژی نوین مرجع علمی است و می تواند دانشجویان خارجی بسیاری جذب نماید.

در ادامه دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، به ارائه گزارشی از وضعیت بهره وری تجهیزات پزشکی بیمارستان ها پرداخت.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین قریشی، به روایتی از امیرالمونین (در ابتدای خطبه 50 نهج البلاغه) پرداخت و گفت: توصیه به حق و توصیه به صبر امروز وظیفه همه ماست. باید برای فضای رسانه حساب جدید باز کنیم و در این مسئله نیاز به بازنگری داریم.
وی همچنین از رییس دانشگاه برای حضور در میدان به منظور آرام کردن فضا قدردانی کرد.

در این نشست همچنین کلیپی از مراسم اربعین در جلسه پخش شد.

هیئت رئیسه دانشگاه مرکب از رئیس، معاونان و مشاوران دانشگاه است که وظیفه تصمیم گیری در اداره امور داخلی دانشگاه بر اساس مصوبات هیأت امنا و مقررات دانشگاه ها را بر عهده دارند و امور اجرایی عمده را پیگیری و بر اجرای صحیح آنها نظارت می کنند. از مهم ترین وظایف و اختیارات هیات رئیسه دانشگاه می توان به مشارکت و همکاری فعالانه در تنظیم برنامه های راهبردی دانشگاه مبتنی بر سند چشم انداز، برنامه های توسعه کشور، نقشه جامع علمی کشور و فراهم نمودن بسترهای لازم برای تحقق اهداف برنامه های راهبردی دانشگاه و بررسی آئین نامه ها، تشکیلات، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها و دستورجلسات اشاره کرد.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *