اخبار جلسات و نشست ها

 

 

ارتقای شایستگی مدیران نظام سلامت کشور درگرو برگزاری دوره‌های توانمندسازی 

کارگاه ملی توانمندسازی روسای بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور با حضور رئیس دانشگاه آغاز به کارکرد

کارگاه ملی آموزشی توانمندسازی روسای بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور در راستای « توانمندسازی مدیران نظام سلامت» و با محوریت (خودشناسی، رهبری در موقعیت‌های گوناگون و حکمرانی و رهبری) برگزار می‌شود.

?????? ????? ? ????

گالری عکس
در دوره آموزشی توانمندسازی روسای بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور که با مشارکت دفتر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران شنبه 18 آبان 98 در سالن جی 6 سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد؛ دکتر علیرضا نمازی مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه با اشاره به اینکه روسای بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران، اراک و خمین در این دوره شرکت کرده‌اند، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی؛ گفت: در کارگاه ملی آموزشی توانمندسازی روسای بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور که از امروز 18 تا 20 آبان 98 ادامه خواهد داشت،  ارتقاء شاخص‌های نظام سلامت و توسعه کیفی و کمی نظام آموزشی را ارائه خواهیم داد. 
در ابتدا دکتر مجتبی صداقت، مدیر گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رابط علمی معتمد، با نمایش فیلمی به معرفی موسسه معتمد پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های ارتقاء شایستگی مدیران از رسالت اصلی موسسه معتمد است و محتوای این دوره بر اساس مطالب تنظیم‌شده توسط فدراسیون بین‌المللی بیمارستان تهیه‌شده است.
دکتر صداقت، با اشاره به اینکه برگزاری این‌گونه از دوره‌ها در مسیر ارتقای شغلی مدیران نظام سلامت ضروری است؛ افزود: اگر برای توانمندسازی مدیران برنامه‌ریزی‌های اصولی انجام شود خیلی از موانع و مشکلات در کشور مرتفع خواهد شد.
در ادامه دکتر مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه، یادآور شد: طبیعی است برای اینکه خوب باشیم و درست عمل کنیم؛ اجزایی که در کنار هم در سازمان هستند باید درست حرکت کنند تا خروجی مناسب را شاهد باشیم. 
وی با اشاره تشکیل نشست‌های تخصصی توانمندسازی مدیران نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت؛ تصریح کرد: امیدواریم برگزاری کارگاه‌های آموزشی همکاران نظام سلامت به‌صورت پایدار و مستمر ادامه داشته باشد تا شاهد رشد و ارتقای مدیران در اداره مراکز آموزشی و درمانی باشیم.
این عضو هیات علمی دانشگاه، بابیان اینکه در کنار مدیران کارآمد و پویا به سازمان توسعه‌یافته نیاز داریم؛ خاطرنشان کرد: اگر این پازل‌ها در کنار هم خوب قرار گیرند نتیجه مطلوب را رؤیت می‌کنیم و درنهایت در کنار مدیران توانمند نهایت بهره را خواهیم گرفت.
سپس در ادامه دکتر سعید رضا مهرپور متخصص ارتوپدی و رئیس بیمارستان شریعتی در خصوص نقش بیمارستان در نظام سلامت کشور، (رهبری در سازمان) ورزش فکری چرخ زندگی و ارائه خودشناسی و دکتر مجتبی صداقت مدیر گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی دانشگاه درباره خودارزیابی مدل رفتار رهبری مطالب مبسوطی را ارائه دادند.
پس‌ازآن، دکتر علی اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه در خصوص حرفه‌ای گرایی و شایستگی‌های مدیریتی مطالبی را ارائه داد.
توضیح اینکه؛ دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این کارگاه حضور و به روسای بیمارستان‌ها خداقوت گفت.
کارگاه ملی توانمندسازی روسای بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور از 18 تا 20 آبان 98 در حال برگزاری است. 
خبرنگار: الهام علی
عکس: وحید مزاجردی 
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی