اخبار مراسم ها و همایش ها

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/02/08 - 17:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2798
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

نهمین جشنواره شهید مطهری با رویکرد تحقق بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برگزار شد

معاون آموزشی دانشگاه، تحول در آموزش را نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب، برنامه‌ریزی صحیح و مشارکت اعضای هیئت‌علمی دانست

دکتر جلیلی، هدف حوزه آموزش دانشگاه را ارتقای کیفی و رصد افق‌های بین‌المللی دانست و تأکید کرد این حوزه مکلف به ایجاد هماهنگی و پیگیری کلیه اقدامات لازم برای توسعه و تحول کمی و کیفی آموزش است.

گالری عکس  یک 

گالری عکس دو
در نهمین جشنواره آموزشي دانشگاهي شهيد مطهري، كه 8 ارديبهشت 95 در تالار ابن‌سینا برگزار شد، دكتر جليلي معاون آموزشي دانشگاه ضمن ارائه گزارشي از حوزه آموزش گفت: بالغ‌بر هزار و 600 عضو هیئت‌علمی در این دانشگاه فعالیت دارند که همگی جزو اساتید برجسته در رشته خود محسوب می‌شوند.
وی افزود: 13 هزار دانشجو كه بخش قابل‌توجهی از این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند در این دانشگاه، مشغول به تحصیل‌اند.
دكتر جليلي ادامه داد: 76 درصد رتبه‌های یک تا صد کنکور وارد این دانشگاه می‌شوند. همچنین از آزمون پذیرش PhD کشوری 76 درصد رتبه‌های یک تا سه آزمون و از آزمون دستیاری 9 نفر از 10 نفر اول، دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران سهم قابل‌توجهی از مجموعه آموزشی کل کشور را به خود اختصاص داده بطوریکه، 28 درصد دستیاران فوق تخصصی، 28 درصد دستیاران فلوشیپ، 20 درصد دانشجویان دکترای تخصصی (PhD)، 10 درصد دانشجویان دوره تخصص پزشکی، 9 درصد دانشجویان تخصص دندانپزشکی و 9 درصد دانشجویان کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
وی بابیان اینکه، سهم دانشگاه از دانش‌آموختگان فارغ‌التحصیل کل کشور سالانه در حدود 17 درصد است، خاطرنشان کرد: خیل عظیم دانشجویان در 263 رشته این دانشگاه، نشان‌دهنده کیفیت آموزش ما است که شامل، در 49 رشته فلوشیپ، 24 رشته فوق تخصص، 38 رشته دستیاری تخصصی، 62 رشته phd، 3 رشته دکترای عمومی، 60 رشته کارشناسی ارشد و mph و 27 رشته کارشناسی است.
دکتر جلیلی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران تا امروز بالغ‌بر 75 هزار فارغ‌التحصیل داشته که بسیاری از آن‌ها جایگاه‌های برجسته‌ای در کشور و خارج کشور دارند و بسیاری از آن‌ها عامل راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه‌های سراسر کشور بوده‌اند.
معاون آموزشی دانشگاه، رتبه دانش‌آموختگان این دانشگاه را در آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی سال گذشته، 70 درصد پزشکی، 30 درصد دندانپزشکی، 30 درصد داروسازی و 60 درصد پیش کارورزی عنوان کرد.
وی گفت: در آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی، کسب 32 درصد از رتبه‌های برتر بورد تخصصی در سال 94 (27 رتبه از 84 رتبه)، کسب 31 درصد از رتبه‌های برتر بورد فوق تخصصی در سال 94 (16 رتبه از 52 رتبه)، 67% قبولی در بورد تخصصی (در کل کشور 42%) و 75% قبولی در بورد فوق تخصصی (در کل کشور 31%) از افتخارات دیگر دانشگاه است.
وی بابیان اینکه، در رتبه‌بندی جهانی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 2016 برای اولین بار رتبه 600-501 را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: این دانشگاه توانسته، رتبه 74 در محور آموزش در رتبه‌بندی Times Higher Education، در نظام رتبه‌بندی URAP، 2016-2015 رتبه 388 در جهان، 68 در آسیا و 2 در کشور و در نظام رتبه‌بندی کیو اس 2016 در رشته پزشکی رتبه 300-251 را به خود اختصاص دهد.
دکتر جلیلی ادامه داد: بالغ‌بر 425 دانشجوی خارجی از 32 کشور در 87 رشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند و روند پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه ادامه دارد.
وی با اشاره به حضور فعال دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشنواره‌های کشوری مطهری، گفت: 2 فرآیند در سال 1393، 3 فرایند در سال 1394 و 2 فرآیند در سال 1395 به دانشگاه ما اختصاص داشته است.
دکتر جلیلی ارتقاء کیفیت آموزش باهدف تربیت بهترین دانش‌آموختگان در تمام مقاطع، ارتقاء زیرساخت‌های آموزش، ساماندهی خدمات آموزشی را از رئوس برنامه چهارساله دانشگاه در حوزه آموزش عنوان کرد.
معاون آموزشی دانشگاه، استقرار نظام ارزشیابی را یکی از برنامه‌های جدی حوزه آموزش عنوان کرد و گفت: ارزشیابی دوره‌ها، اعضای هیئت‌علمی و فراگیران، بحث اعتباربخشی و تدوین برنامه جامع توانمندسازی آموزشی اعضای هیئت‌علمی آغازشده که در ارتقاء آموزش دانشگاه بسیار مؤثر خواهد بود.
دکتر جلیلی افزود: در کنار تمامی فعالیت‌های دانشگاه، توسعه کمی رشته‌ها را نیز اتفاق افتاده، راه‌اندازی 1 رشته کارشناسی ارشد، 4 رشته دکترای تخصصی (PhD) رشته، 1 رشته تخصص: و 17 رشته فلوشیپ از دیگر فعالیت‌های حوزه آموزش به شمار می‌آیند.
وی همچنین توسعه آموزش مجازی و راه‌اندازی سامانه خدمات آموزشی برای تکریم مراجعین این حوزه و کاهش کارآموزشی و ایجاد فرآیندی برای توسعه و ارتقای آموزشی را از فعالیت‌های حوزه آموزش عنوان کرد و گفت: امیدوارم با نگاه به افق‌های بلندتر در راستای ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه قدم‌های بیشتری برداریم.
دکتر جلیلی، کاهش تصدی‌گری ستاد و واگذاری خدمات آموزشی به دانشکده‌ها، ارائه کلیه خدمات آموزشی دانشجویان به‌صورت غیرحضوری ساده‌سازی و روان‌سازی خدمات آموزشی، ارزیابی و رتبه‌بندی دانشکده‌ها ازنظر کیفیت ارائه خدمات آموزشی و رتبه‌بندی دانشکده‌ها ازنظر کیفیت خدمات آموزشی را از ساماندهی‌های خدمات آموزشی دانشگاه برشمرد.
وی در پایان سخنان خود، آینده‌نگاری و مرجعیت علمی، حرکت به‌سوی دانشگاه نسل سوم، آموزش پاسخگو و عدالت محور، توسعه راهبردی، هدفمند و مأموریت گرای برنامه‌های آموزش عالی سلامت، آمایش سرزمینی، اعتلای اخلاق حرفه‌ای، بین‌المللی سازی آموزش، توسعه آموزش مجازی، ارتقا نظام ارزیابی و آزمون‌ها و اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی را از بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش برشمرد و اظهار کرد دانشگاه علوم پزشکی تهران با جدیت تحقق این بسته‌ها را دنبال می‌کند.
توضيح این‌که درمجموع ۴۷ فرآيند از دانشکده‌ها و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه به دبيرخانه هشتمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري ارسال‌شده بود. دانشكده پزشكي و بیمارستان‌های تابعه با ارائه ۲۰ فرآيند آموزشي كه از ميان آن‌ها ۸ مورد به‌عنوان فرآيندهاي برگزيده انتخاب شد، بيشترين سهم از مجموع آثار ارسالي را به خود اختصاص داد.

خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,گروه خبری RSS,مراسم ها و همایش ها
  • کد خبر : 59809
کلمات کلیدی
فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *