اخبار مراسم ها و همایش ها

 

 

گفتگو با بازیکنان تیم هیات رییسه دانشگاه در دومین جام جهانی کوچک

تیم هیات رییسه دانشگاه در دومین جام جهانی کوچک، پیش از تیم‌های هنرمندان، دانشمندان یک درصد برتر و فوتبالیست‌های پیشکسوت وارد زمین بازی شد و فرصت خوبی برای مصاحبه با بازیکنان تیم به وجود آمد.


گالري عکس يک

گالري عکس دو
تیم هیات رییسه دانشگاه با سرمربیگری دکتر بهادری رییس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان، 5 اردیبهشت 95، به رقابت با کودکان مرکز طبی پرداخت و نتیجه بازی را 5 بر یک واگذار کرد. در این تیم دکتر جعفریان رییس دانشگاه با شماره 10 بازی می‌کرد و کاپیتان تیم دکتر ظفرقندی رییس اسبق دانشگاه بود. پس از تعویض دکتر ظفرقندی بازوبند کاپیتانی به‌دست دکتر امامی رییس دانشکده پزشکی بسته شد.

جام جهانی کوچک مفید و مؤثر برای کودکان و هیات رییسه
دکتر بهادری سرمربی بانشاط تیم هیات رییسه دانشگاه، با اشاره به تأثیر جام جهانی کوچک در دانشگاه گفت: این مسابقات  صرف‌نظر از توجه به امر ورزش که در جای خود بسیار ارزشمند است در تقویت روحیه کودکان بیمار تأثیر بسزایی دارد.
سرمربی تیم هیات رییسه دانشگاه، برگزاری جام جهانی کوچک را برای هیات رییسه دانشگاه مفید دانست و افزود: این مسابقات بهانه‌ای است که اعضای هیات رییسه حداقل یک‌بار لباس ورزشی بپوشند و برای ورزش وقت بگذارند.
رییس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه، انگیزه خود از شرکت در این مسابقات را علاقه‌مندی به کودکان عنوان کرد و گفت: برای اینکه  شادی این مسابقات به کودکان منتقل شود و با روحیه بیشتری به ادامه درمانشان ترغیب شوند در این مسابقات شرکت می‌کنم.

جام جهانی کوچک تقویت ارتباط پزشک و بیمار
دکتر ظفرقندی، کاپیتان تیم هیات رییسه دانشگاه، با تاکید براینکه، دانشگاه به  برگزاری چنین برنامه‌هایی برای بهبود روابط پزشک و بیمار نیاز دارد افزود: برقراری ارتباط خوب بین پزشک و بیمار، بخصوص کودکان بیمار، حس اعتماد بیشتری را نسبت به کادر درمان ایجاد می‌کند.
رییس اسبق دانشگاه، تاکید کرد: هرچه ارتباط بین پزشک و بیمار نزدیک‌تر و مثبت‌تر باشد؛ بیمار، همکاری بیشتری در روند درمان، خواهد داشت و نتیجه فرآیند بهتر می‌شود.
وی که به‌تازگی موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی شنای ایرلند شده، بر ضرورت توجه به ورزش تاکید کرد و گفت: حداقل هفته‌ای 4 روز ورزش سنگین در رشته‌های شنا و فوتبال انجام می‌دهم و معمولاً در مسابقات دانشگاهی کاپیتان تیم هستم.

ارتقا سلامت روان با ورزش
دکتر منصوری رییس پیشین دانشگاه که در  دومین دوره جام جهانی کوچک نیز حضور داشت، این مسابقات را به‌نوعی تفریح و سرگرمی برای کودکان دانست و با اشاره به انگیزه حضور خود در مرکز طبی کودکان گفت: از دیدن شادی کودکان لذت می‌برم و به همین دلیل در این مسابقات شرکت می‌کنم.
وی با تاکید بر اینکه سلامت روان و جسم از هم جدا نیستند افزود: هر عامل روانی در جسم و هر عامل جسمی بر روان تاثیرمی گذارد لذا قطعاً افرادی که ورزش می‌کنند از سلامت روان بهتری برخوردارند.
 دکتر منصوری با اشاره به میزان فعالیت بدنی خود گفت: متاسفانه کمتر فرصت ورزش کردن دست می‌دهد البته گاهی شنا می‌کنم و جوان‌تر که بودم کوه می‌رفتم.

تغییر فضای غمگین بیمارستان با جام جهانی کوچک
دکتر امینی مشاور عالی رییس دانشگاه و دروازه‌بان تیم هیات رییسه نیز با بیان اینکه جام جهانی کوچک موجب تغییر فضای غم‌آلود بیمارستان می‌شود افزود: فکر می‌کنم همین یک هدف برای برگزاری این مسابقات کافی باشد هرچند که در کنار آن نتایج بهتر و بیشتر دیگری نیز به‌دست می‌آید.
وی جام جهانی کوچک را در راستای توجه به سلامت کودکان دانست افزود: برای توجه بیشتر مسئولان و قشرهای مختلف هنرمندان و ورزشکاران به سلامت مردم به‌جای استفاده از روش‌های معمول و کلیشه‌ای می‌توان از راه‌های متنوع دیگری همچون مسابقات جام جهانی کوچک استفاده کرد.
دکتر امینی با اشاره به انگیزه شرکت در این مسابقات گفت: هر یک از گروه‌ها با احساس درونی و زاویه دید خود در این مسابقات شرکت کردند و موجب شادی کودکان شدند.

جام جهانی کوچک فرصتی برای انتقال فرهنگ ایرانی به خارج از مرزها
دکتر خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه، در ارزیابی خود از بازی با کودکان مرکز طبی گفت: روحیه شاد کودکان نتیجه به‌کار  گرفتن آنان در همه مسائل از جمله بازی‌های ورزشی است.
وی حضور دانشمندان یک درصد برتر کشورهای مختلف را نقطه قوت این بازی‌ها دانست افزود: اساتید خارجی مهمان در کنگره توسعه پایدار سلامت و پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشکده بهداشت، در مسابقات جام جهانی کوچک شرکت کردند و از نزدیک روحیه شاد مردم ما را دیدند.
معاون بین‌الملل دانشگاه، برگزاری جام جهانی کوچک را فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ ایرانی به خارج از مرزها دانست افزود: امیدوارم این فعالیت‌ها به همین صورت ادامه پیدا کند و ما نشان دهیم مردمی صلح دوست، با محبت و علاقه‌مند به یکدیگر هستیم.

ضرورت برنامه‌ریزی و وقت گذاری در امر ورزش
دکتر محقق، معاون دانشجویی دانشگاه، با بیان اینکه یک قدم تقویت روحی به‌اندازه 10 قدم تقویت جسمی مؤثر است افزود: این گونه مسابقات می‌تواند به ارتقا سلامت جسمی و روانی کودکان کمک کند.
معاون دانشجویی دانشگاه، که خود در رشته‌های شنا، والیبال، بسکتبال، شطرنج و پینگ‌پنگ مهارت دارد، با تاکید براینکه افراد اول باید بپذیرند که ورزش برایشان لازم است و بعد برای آن برنامه‌ریزی کنند افزود: بایستی حداقل 4-5 ساعت از وقت خود را در هفته به ورزش اختصاص دهیم.
 دکتر محقق افزود: دانش آموزان و دانشجویان همان‌گونه که برای درس خواندن برنامه‌ریزی می‌کنند برای ورزش هم می‌توانند برنامه مشخصی داشته باشند.

اثربخشی درمان‌های دارویی با توجه به سلامت روان
دکتر توکلی معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه جام جهانی کوچک را نمادی از توجه به سلامت کودکان دانست و افزود: قطعاً این مسابقات در بهبود سلامت روان و جسم کودکان تأثیرگذار است.
وی بهداشت روان را یکی از ابعاد مهم درمانی دانست افزود: در کنار درمان‌های دارویی توجه به مسائل روانی بیماران و کمک به آنان در بهبود روند بیماری نقش بسزایی دارد.

التیام آلام کودکان با جام جهانی کوچک
 دکتر جلیلی، معاون آموزشی دانشگاه، این‌گونه برنامه‌ها را برای بیماران مرکز طبی و افراد شاغل در آن ضروری دانست و افزود: این مسابقات نشان می‌دهد که نباید فقط به بیماری پرداخت هرچند که بیماری برای فرد بیمار و اطرافیانش، تبعات منفی بسیاری به همراه دارد.
وی افزود: حضور اقشار مختلف در این مسابقات به نوعی توجه به نیازهای عاطفی و روانی کودکان بیمار است تا شاید بتوان بخشی از آلام آنان را التیام داد.

مسابقه با چهره‌های سرشناس، کمک به تقویت روحیه کودکان

دکتر یونسیان، معاون پژوهشی دانشگاه، با بیان اینکه برگزاری این مسابقات برای کودکان جذاب است افزود: بچه‌ها  از  بازی  با رییس دانشگاه، هنرمندان و بازیکنان تیم ملی، روحیه می‌گیرند.
وی افزود: رویارویی کودکان با افراد سرشناس و شخصیت‌هایی که احتمالاً دوستشان دارند کمک می‌کند روحیه بهتری پیدا کنند و این قطعاً در بهبود روند بیماری‌شان تأثیر گذار است.
دکتر یونسیان با اشاره به میزان فعالیت فیزیکی خود گفت: تا پیش از شروع کلاس‌ها در سال جدید، فرصت بیشتری برای ورزش داشتم ولی اکنون وقت کمتری برای این کار می‌گذارم.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی