• تاریخ انتشار : 1401/03/01 - 14:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 236
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفتمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه برگزار شد

هفتمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه با عنوان پنل بایدها و نبایدهای پژوهش در آموزش، در روز یکشنبه مورخ یکم خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، هفتمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه با عنوان پنل بایدها و نبایدهای پژوهش در آموزش، در روز یکشنبه مورخ یکم خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ به صورت هیبرید مجازی و حضوری (به صورت محدود) در سالن دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدا دکترمحمد جلیلی در خصوص تاریخچه تحقیقات آموزش پزشکی درجهان صحبت کرد. از جمله به نقش AAMC در شروع و تخصصی شدن پژوهش در آموزش پزشکی اشاره کرد. در نهایت به منابع در دسترس این حوزه اشاره کرد و نقش مرکز تحقیقات آموزش پزشکی را در پیشبرد مطالعات حوزه پژوهش در آموزش بیان کرد.
سپس دکتر رقیه گندمکار بیان کرد که روش تحقیق کمی برای پاسخ دهی به همه سوالات در حوزه آموزش پزشکی کافی نیست و روش های پژوهش کیفی نقش مهمی در پاسخ به سوالات این حوزه دارد. همچنین در انجام مداخلات آموزشی ضروری است به صورت نظام مند مداخله آموزشی تعریف شود و پیامدهای آن و ابزارهای ارزیابی آن طراحی شود و از نظریه های یادگیری به این منظور استفاده شود.
در ادامه دکتر عظیم میرزازاده در خصوص تفاوت ویژگی های طرح های پژوهش در آموزش و توسعه ای در آموزش صحبت کرد. ایشان همچنین مرکز هدف برای تحقیقات پژوهش در آموزش را مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی تهران به نشانی وب سایت https://hperc.tums.ac.ir/ و مرکز هدف برای تحقیقات توسعه ای در آموزش را مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه به نشانی وب سایت https://edc.tums.ac.ir/ خاطر نشان کرد. 
سپس دکتر الهه محمدی رعایت اصولی که منجر به سهولت در نگارش یک پروپوزال پژوهش در آموزش می شود را شرح داد.
وی تاکید کرد برای داشتن یک پروپوزال پژوهش در آموزش لازم است محقق با مرور مطالعات گذشته و توجه به خلاء دانشی موجود ضرورت اجرای کار را به طور شفاف در بخش بیان مساله پروپوزال مطرح کرده و با توجه به سوال پژوهشی از روش های اجرای متناسب استفاده کنند.
در پایان دکتر جلیلی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده و با جمع بندی مطالب جلسه خاتمه یافت.
این رویداد با ثبت نام 552 نفر از شرکت کنندگان برگزار شد. 
 برنامه های کنگره هفته آموزش در قالب برگزاری ۲۵ رویداد از ۳۱ اردیبهشت ماه الی ۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد. برای دریافت برنامه کنگره هفته آموزش دانشگاه اینجا کلیک کنید.

 

  • گروه خبری : مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
  • کد خبر : 212797
فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *