برگزاری جلسه پیشگیری از خودکشی با حضور معاون سیاسی-انتظامی فرماندار در فرمانداری اسلامشهر

جلسه پیشگیری از خودکشی با حضور معاون سیاسی-انتظامی فرماندار شهرستان اسلامشهر و کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان و نماینده سپاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، دکتر مرجان فتحی کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه در خصوص این جلسه که چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ با حضور معاون سیاسی-انتظامی فرماندار شهرستان و نماینده سپاه سیدالشهدا با محوریت پیشگیری از خودکشی برگزار شد گفت: با توجه به گزارش برخی از موارد اقدام به خودکشی، باید بررسی و نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشیم و پیگیری‌های کارشناسانه در این زمینه صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: کمیته پیشگیری از خودکشی شهرستان که با حضور  کارشناسان اداره بهزیستی، بهداشت و درمان، امور اجتماعی فرمانداری، آموزش‌وپرورش، شورای شهر و نیروی انتظامی در این خصوص تشکیل می‌شود و عوامل خودکشی در شهرستان موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد و راه‌های کنترل و کاهش آن را در این کارگروه به‌کار می‌بندند.   

معاون سیاسی-انتظامی شهرستان  شهرستان گفت: با توجه به تجربه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان، دبیری این کارگروه به این شبکه واگذار می‌شود و مرجع آمار و اطلاعات مرکز بهداشت شهرستان است.

نماینده سپاه سیدالشهدا ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر گفت: بر اساس گزارش همکاران ما در اداره ارجاعاتی که در این خصوص انجام‌شده عواملی مانند مشکلات اعصاب و روان، روابط عاطفی شکست‌خورده، وجود مشکل اعتیاد در خانواده و فقر و اختلافات خانوادگی شدید در اقدام به خودکشی دخیل بوده است.

 فتحی در ادامه افزود: با توجه به اینکه میانگین سنی افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند پائین است، این خودکشی‌ها نشان‌دهنده عدم دستیابی این افراد به رشد روانی اجتماعی متعادل و سالم در سنین نوجوانی و جوانی است و در این زمینه همه متولیان و ادارات و سمن‌ها باید فعال باشند و آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش خانواده ارائه شود.

 

 

کبرا قلی زاده
تهیه کننده:

کبرا قلی زاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *