برگزاری وبینار " مداخلات مصرف مواد، الکل و دخانیات" ویژه کارشناسان سلامت روان در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه وبینار " مداخلات مصرف مواد، الکل و دخانیات" را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲  دومین کارگاه آموزشی تحت عنوان" مداخلات مصرف مواد، الکل و دخانیات" را با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه  به‌صورت مجازی برگزار کرد.
دکتر آذرخش مکری، روان‌پزشک و معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد هدف از برگزاری این کارگاه را توانمندسازی و آموزش پزشکان و روانشناسان حوزه درمان اعتیاد دانست و تصریح کرد: عمده‌ترین روش درمان مصرف مواد مخدر به‌ویژه اعتیادهای جدید صنعتی (شیشه، کراک و غیره) روان‌درمانی و بازتوانی غیردارویی است.
وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری کارگاهها و همایش‌هایی از این قبیل نزدیکی هرچه بیشتر درمان گران اعتیاد و شناخت آنها از یکدیگر است و این موضوع باعث می‌شود به روند رو به رشد درمان اعتیاد خوش‌بین باشیم.
دکتر مکری افزود: تمام سعی ما بر این است که به همکاران خود برای درمان اعتیاد کمک کنیم اما همچنان برای درمان اعتیاد مشکلات فراوانی وجود دارد و از طرف دیگر امیدواری‌ها در این بخش زیاد شده است.
روان‌پزشک و معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد با اشاره به این که بیش از ۱۰ سال است برای درمان گران اعتیاد کارگاه آموزشی برگزار می‌شود اما هنوز به خیلی از مباحث پرداخته نشده است اظهار داشت که اعتیاد زوایای مختلفی دارد و برای آگاهی از تمام ابعاد آن درمان گران اعتیاد باید به‌طور مرتب به منابع علمی دسترسی داشته باشند.
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *