• تاریخ انتشار : 1401/12/24 - 12:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 514
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

آخرین نشست شورای مدیران معاونت توسعه در سال 1401

دکتر رحیم نیا: دستیابی به اهداف سازمانی و ایجاد زیر ساخت های مناسب با تلاش، توکل و همدلی محقق می شود

در آخرین نشست شورای مدیران معاونت توسعه در سال 1401 که با حضور مدیران بیمارستان ها و معاونین مالی اداری دانشکده ها، روسای شبکه های بهداشتی و درمان یو مدیران ستادی دانشگاه برگزار شد، بر ضرورت نظم و انضباط مالی، تلاش، توکل و همدلی در دستیابی به اهداف و ایجاد زیر ساخت برای واحدها تاکید شد.

آخرین نشست شورای مدیران معاونت توسعه در سال 1401

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این نشست که سه شنبه 23 اسفند 1401 در موزه تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، چهره های خندان را موجب امیدبخشی خواند و گفت: اگر چه سال مالی دشواری را در دانشگاه پشت سر گذراندیم اما چهره بشاش همکاران به ما امید مضاعف می دهد.

وی از تلاش برای برنامه ریزی و بهبود سال مالی  بهتر خبر داد و گفت: یکسال بسیار جدی را گذراندیم و امیدوارم سال آینده با تلاش و همکاری مدیران، بهتر از قبل پیش رود چرا که در تلاشیم تا سال بهتری نسبت به گذشته بسازیم. قطعا اگر بیشتر فکر و تلاش کنیم و همدل باشیم، خداوند نیز کمک می کند تا دستیابی به اهداف محقق شود.

دکتر رحیم نیا، با بیان اینکه "هیچگاه دستیابی به تمامی اهداف در سازمان صد در صد محقق نمی شود" خاطر نشان کرد: اما می توانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا به درصد بیشتری از اهداف دست یابیم. قطعا اینکار با تلاش، توکل و همدلی امکان پذیر خواهد بود. همچنین در حال آماده سازی مدلی برای فرآیندهای جاری هستیم تا از این طریق، آینده و فردایی بهتر بسازیم.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، یکی از مهم ترین برنامه های معاونت توسعه را فراهم آوری زیر ساخت و بستری مناسب برای فعالیت های آموزشی، پژوهشی، درمانی و ارائه خدمت در دانشگاه عنوان کرد و گفت: بهترین فرآیندهای دانشگاهی زمانی محقق می شود که بتوانیم کارمان را درست انجام دهیم و به خوبی پشتیبانی کنیم. اگر بخواهیم افزایش بهره وری را در واحدها داشته باشیم باید زیر ساخت های مناسب را برای واحدهای مختلف فراهم کنیم.

وی با ابراز امیدواری از توسعه زیرساخت ها در سال آتی با بیان اینکه "اشتباه را خلاف نمی دانیم" گفت: از تمام دوستانی که اشتباه کردند و جسارت و جرات اشتباه کردن را داشتند، تشکر می کنم چرا که همه این سرآمدی ها به واسطه اشتباهاتی است که جرات انجام آن را داشتیم. از اینکه اشتباه کنیم ابایی نداریم و از کسانی که اشتباهات ما را گوشزد کردند نیز قدردانی می کنم.

دکتر رحیم نیا افزود: عرصه های جدید مختص واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تهران است، لذا کاری که انجام می دهید همراه با خلاقیت و نوآوری باشد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، نیروی انسانی را از اولویت های اصلی دانشگاه خواند و تصریح کرد: نیروی انسانی منبع نیست بلکه سرمایه است از این رو به دنبال تغییرات ساختاری در بحث آموزش، شایسته گزینی، پرداخت و رفاهی آنها در سازمان هستیم و تا جایی که بتوانیم از ظرفیت های قانونی برای کمک به پرسنل استفاده خواهیم کرد. مسئله وام های قرض الحسنه، بحث رفاهی و خصوصا بیمه تکمیلی در همین راستا بود. امیدوارم تغییرات در این حوزه، افزایش رضایتمندی همکاران را در پی داشته باشد.

دکتر رحیم نیا،به اقدامات مهمی که در حوزه نیروی انسانی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته فوق العاده شغل برای حدود یکهزار و ۸۰۰ نفر از کارکنان متصدی پست خدمات عمومی و همچنین ترمیم حقوق 19 هزار نفر از اعضای هیئت علمی و کارکنان صورت پذیرفته است. همچنین تبدیل وضعیت استخدامی بیش از 2 هزار نفر از پرسنل خانواده های ایثارگر، تامین نیروی انسانی مراکز تازه افتتاح شده (بیمارستان حکیم و مهدی کلینیک)، تامین نیروی انسانی خروجی واحدها تا سال 1401، تعیین تکلیف نیروهای بدون رابطه استخدامی در واحدها، برقراری بدی آب و هوای کارکنان در جزیره کیش، تجمیع قرارداد نیروهای شرکتی واحدها با یک شرکت زیرنظر معاونت توسعه دانشگاه،از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می رود.

وی سپس با اشاره به گزارش تغذیه بیمارستان ها گفت: هزینه تغذیه، نسبت به قرارداد سال گذشته، حدود دو نیم تا سه برابر شده است و چنانچه راهکاری برای آن نداشته باشیم، بیشتر درآمدهای بیمارستان ها را خواهد بلعید. برای راهکارهای قانونی این مسئله چاره اندیشی کنید تا منابع را عاقلانه تر و با تدبیر هزینه کنیم.

دکتر رحیم نیا با بیان اینکه "همه یک تیم هستیم و برای اعتلای خانواده دانشگاه تلاش کنیم" اظهار داشت: بحث انضباط مالی و پاسخگویی مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این طریق هدر رفت منابع کاهش می یابد از این رو چاره ای جز آن نداریم و از شما می خواهم تا به آن بها دهید.

وی اضافه کرد: دانشگاه در سال 1401 از بودجه عمومی دولت تنها برای پرداخت حقوق و مزایا، دریافت منابع داشته و برای پژوهش، درمان و آموزش بودجه ای دریافت نکرده است؛ این در حالی است که تغییری درپرداخت به واحدها صورت نگرفته است. قطعا مدیریت بیمارستان، شبکه، معاونت ها در اوضاع و احوال کنونی قدری دشوار است و ما در حد توان خود سعی کردیم که بتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم. این دانشگاه افراد بسیار بزرگی را در خود جای داده و مدیران توسعه پیشین همگی از اساتید برجسته بودند که زیر ساخت هایی را در این زمینه فراهم کردند. اینها زاییده تلاش جمعی است و ما نیز باید کارهایی را انجام دهیم که افراد پس از ما به آن افتخار کنند.

معاونت توسعه در 1402

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های آتی این معاونت پرداخت و گفت: قطعا نیروی انسانی سرمایه دانشگاه است و همه تلاشمان در راستای بهبود امکانات و شرایط رفاهی آنهاست. از این رو سعی کردیم اماکن و همراه سراها را نو سازی کنیم و با فضاهای جدیدی برای اقامت همکاران قرار داد ببندیم. همچنین سال آینده کارت های اعتباری در اختیار پرسنل قرار خواهد گرفت تا از طریق آن بتوانند در این ماه خرید و آخر ماه بعد از حساب پرداخت کنند.

دکتر رحیم نیا همچنین با ابراز خرسندی از راه اندازی باشگاه رفاهی کارکنان، به بهره برداری از آن در سال آینده اشاره کرد و گفت: قطعا در این زمینه کمبودی احساس می شد و جای آن بسیار خالی بود. امیدوارم عید فطر، باشگاه رفاهی کارکنان به بهره برداری کامل برسد و امیدوارم سال آینده پر از خیر و برکت و تندرستی باشد و خداوند بهترین ها را برای ما و شما فراهم کند.

وی سپس از مدیران خواست تا از ظرفیت فرم هشت در تفاهم نامه، برای افزایش دریافتی همکاران استفاده نمایند و گفت: به واسطه فرم هشت که در تفاهم نامه واحدها آمده، مدیران می توانند سازوکاری برای افزایش پرداختی همکاران از محل مشارکت خودشان ایجاد کنند. از این طریق هر واحد از محل کارها و درآمدهای خودش می تواند درآمد اضافه برای واحد دریافت نماید و عدم استفاده از این امکان، نشان از ضعف مدیر واحد دارد.

دکتر رحیم نیا، بر ضرورت شفاف سازی فرآیندها تاکید کرد و عدم اجرای آن در سال گذشته را به دلیل تنوع فرآیندها دانست و افزود: امیدوارم در سال آینده این روند اجرایی شود. این مسئله برای افزایش اعتبار و ظرفیت حوزه توسعه بسیار مهم است.

وی همچنین از تلاش برای راه اندازی دوره توانمند سازی مدیران، برای مدیران بیمارستانی خبر داد و گفت: خوشبختانه دوره های مهارتی شروع شده و جای آن برای مدیران بیمارستانی خالی است. همچنین در سال آینده بحث روانشناسی و رفتار سازمانی در مدیران به منظور افزایش توان در کنترل خشم و مدیریت استرس پیگیری خواهد شد. همچنین در سال آینده، تغییر رویه آموزش کارکنان (ارائه مباحث کاربردی متناسب با کارکنان واحدها) صورت می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، سپس به برنامه های جاری در معاونت توسعه اشاره کرد و گفت: هم اکنون سه پروژه سنگین عمرانی به بزرگی برج میلاد در کنار فعالیت های عمرانی کوچک دیگر در معاونت در حال اجراست. از سوی دیگر شعبه بین الملل دانشگاه در کشور عراق راه اندازی شد. افتتاح این شعبه و گرفتن امتیاز آن از یک سو و ارائه خدمت به آن در ادامه مسیر از سوی دیگر مسئله ای چالش برانگیز است.

گزارش مدیران
در این نشست دکتر مسعود رفعتی، سرپرست مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی دانشگاه ضمن قدردانی از همدلی ها و همراهی همکاران در سال گذشته، با ارائه گزارشی از وضعیت بیمه تکمیلی گفت: عزممان جزم شد تا با بیمه تکمیلی بهتری برای همکاران قرارداد ببندیم.

وی همچنین گزارشی از وضعیت کیفیت و توزیع غذا در واحدهای مختلف بیمارستانی ارائه کرد و گفت: باید روشی یکسان و همگون برای تمامی بیمارستان ها در این زمینه داشته باشیم.

سپس مهناز طاهری پور، مدیر امور مالی دانشگاه با ارائه گزارشی از شرایط مالی گفت: پاداش رئیس دانشگاه و هزینه خواروبار جمعا به صورت بن کارت هدیه 700 هزار تومانی با امکان خرید از فروشگاه هفت به همکاران تقدیم می شود که مهلت خرید آن تا آخر فروردین ماه اعتبار دارد.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 231768
فیلم بردار
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *