دوازدهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲

دکتر سید حسن اینانلو: به‌عنوان یک اصل تعهد حرفه‌ای، این حق بیمار است که پزشکش را به نام بشناسد

در نشست این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، نتایج رضایت سنجی بیماران این مرکز در سه‌ماهه نخست سال جاری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، یازدهمین نشست اعضای تیم رهبری و مدیریت این مرکز در سال جدید، دو‌شنبه دوم مرداد ۱۴۰۲ با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونان درمان، پشتیبانی، امور دانشگاهی و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

رئیس مجتمع نظرسنجی از بیماران را یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد بیمارستان و میزان رضایتمندی مراجعین خواند و با اشاره به لزوم شناسایی علل رضایتمندی پایین بیماران در شاخص تغذیه گفت: خدمات بیمارستان‌ها در دو بخش خدمات پزشکی و هتلینگ قابل ارزیابی است. در بحث خدمات پزشکی این مرکز جایگاه بسیار خوبی دارد. بسیاری از اهداف ما در بحث هتلینگ هم با احداث بیمارستان حضرت مهدی (عج) به‌خوبی در حال تحقق است. موضوع تغذیه به هتلینگ برمی‌گردد و باوجود محدودیت‌هایی که در این بخش داریم می‌توان با تغییراتی هوشمندانه، میزان رضایتمندی بیماران را به‌گونه‌ای افزایش دهیم تا نتایج کلی رضایت سنجی تحت‌الشعاع آن قرار نگیرد.

دکتر اینانلو معرفی پزشک به بیمار را بسیار مهم دانست و گفت: به‌عنوان یکی از اصول تعهد حرفه‌ای (پروفشنالیسم) این حق بیمار و همراه اوست که پزشک معالج را بشناسند.

معاون پشتیبانی مجتمع در بحث تغذیه بیماران و کارکنان گفت: سلیقه افراد و زیبایی فضای فیزیکی از موضوعاتی است که بر رضایتمندی افراد در محور تغذیه به‌شدت اثرگذار است. بااین‌همه برای کمک به افزایش رضایتمندی بیماران با تشکیل کارگروهی از روسا و مدیران بیمارستان‌ها و مسئولان حوزه پشتیبانی، بازدیدهای میدانی و بررسی راهکارهای عملیاتی در حداقل زمان ممکن می‌توان برخی مداخلات اصلاحی اثربخش را در این حوزه پیاده و اجرا کرد. هر گامی که برای افزایش رضایتمندی بیماران برداریم درنهایت به نفع بیمارستان است.

دکتر اورندی بر استفاده از اتو بوفه‌ها و کیترینگ های هوشمند توصیه کرد و افزود: باید دید از چه طریقی می‌توان برای افزایش رضایتمندی بیمار و همراهانش در بحث تغذیه بدون ایجاد هزینه مازاد برای سیستم، از ظرفیت‌های برون‌سپاری خدمات غذایی بهره برد.

دکتر کاظمینی گفت: اضافه کردن دورچین، آموزش افراد مسئول توزیع غذا و افزایش کیفیت توزیع غذا در بخش‌ها از موضوعاتی است که در رضایتمندی بیماران موثر است و باید به آن توجه شود.

دکتر دارایی نیز زیباسازی محیط و توجه به رژیم غذایی مناسب بیماران بستری را در افزایش رضایتمندی آن‌ها موثر دانست.

معاون فرهنگی مجتمع در ادامه با اشاره به برنامه‌های معنوی ایام محرم از همه گروه‌ها برای حضور در مراسم زیارت عاشورا و عزاداری که از ساعت 7 تا 8 صبح برگزار می‌شود، دعوت کرد.

دکتر میری افزایش تمایل 85 درصدی بیماران مبنی بر انتخاب مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برای ادامه روند درمانشان را دلیل روشنی بر کیفیت بالای خدمات درمانی این مرکز عنوان کرد.

احد اکرمی فاصله زمانی میان کشیدن غذا در آشپزخانه تا سرو آن در بخش‌ها را یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش رضایتمندی در این حوزه خواند و گفت: عوامل متعددی بر کیفیت غذا و نتایج رضایتمندی بیماران از تغذیه تاثیر می‌گذارد. صرف‌نظر از بحث محدودیت‌های بیمارستان در خرید مواد اولیه و منوی غذایی؛ باید گفت به دلیل نبود سلف‌سرویس، تعداد بالای درخواست غذا، کمبود نیروی انسانی توزیع و عدم امکان گرم کردن مجدد غذا در بخش‌ها، طبیعتاً کیفیت غذا در زمان سرو آن نسبت به زمان طبخ و کشیدن تغییر می‌کند و بر رضایتمندی افراد تاثیر می گذارد.

وی همچنین در خصوص اقتصاد تغذیه مجتمع توضیح داد: با توجه به افزایش هزینه مواد غذایی امکان تهیه و فروش غذای بیمارستان به همراه بیمار وجود ندارد که خود این مسئله می تواند بر نتایج رضایت سنجی بیماران در شاخص تغذیه اثر بگذارد.

علی قلی نژاد ضمن ارائه گزارشی از نتایج رضایت سنجی بیماران در سه‌ماهه اول 1402 به مهم‌ترین چالش‌های این حوزه و نقدهای بیماران از نحوه رفتار و خدمت‌دهی پزشکان، پرستاران و سایر نیروهای انسانی مجتمع، کیفیت خدمات درمانی و رفاهی مجتمع اشاره کرد و در ادامه توضیحاتش گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) محیطی اثرگذار است نه اثرپذیر؛ ما به‌عنوان عضوی از مجتمع، متعلق به یک جامعه فرهیخته دانشگاهی هستیم و بیماران انتظار دارند تا رفتارمان درخور شان و جایگاه والای این مرکز باشد. در میان ما کم نیستند افراد بسیار خوب و قابل‌احترامی که با شفقت و مهربانی به بیماران خدمت می‌دهند.

در این جلسه، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر سید علی مؤمنی معاون امور دانشگاهی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر رضا ارشادی سرپرست بیمارستان حضرت مهدی (عج)، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، دکتر مریم پرنیان مدیر نظارت بر درمان، مهندس رضا رسولی سرپرست مدیریت دفتر فنی مجتمع، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، حسن رحیمی رئیس اداره امور اداری مجتمع، امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت و دکتر سحر قادری مسئول روابط عمومی از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع و علی قلی نژاد مسئول حقوق گیرندگان خدمت به‌عنوان مهمان ویژه این نشست حضور داشتند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *