شانزدهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲

در نشست این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارشی از ارزشیابی گروه طب اورژانس و گروه جراحی شانه و آرنج توسط هیئت بورد ارائه و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در این نشست دکتر محمد افضلی مقدم رئیس گروه طب اورژانس و دکتر نیما باقری رئیس گروه ارتوپدی به عنوان مدعو حضور داشتند. ابتدای جلسه گزارش هیئت ارزشیابی رشته تخصصی طب اورژانس مبنی بر تائید برنامه‌های این گروه در مجتمع مرور شد؛ که از اهم نقاط قوت مطرح‌شده در این گزارش، وجود فضای فیزیکی مناسب، برنامه آموزشی مدون، وجود کارگاه‌های آموزشی شبیه‌سازی برای دستیاران گروه و رضایت دستیاران از برنامه آموزشی بخش بود.
همچنین تسریع راه‌اندازی اتاق معاینه چشم و ENT، تأمین اتاق مجزا برای معاینات زنان و کودکان از مهمترین موارد مطرح شده جهت پیگیری و رفع بود. سپس دکتر افضلی‌مقدم رئیس بخش اورژانس ضمن اشاره به پروژه بزرگ انتقال بخش اورژانس مجتمع به کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی و تقدیر از همراهی معاونت پشتیبانی اعلام کرد در حال حاضر بعضی از این موارد حل‌شده و برخی دیگر با ادامه رایزنی‌ها در حال اصلاح است.
وی با اشاره به مراجعه بسیار بالای اورژانس گفت: در حال حاضر با ۱۳۰ تخت در حال خدمت رسانی به بیماران هستیم و این ظرفیت بیش از ظرفیت مصوب است و بعبارتی ما روی برانکارد هم بیمار پذیرش می‌کنیم. اما انتقال بیماران از اورژانس به بخشها نیاز به مداخله دارد تا مدیریت تخت بهتری داشته باشیم. پس از بحث درباره انتقال بیماران به بخشها دکتر اینانلو خواستار ارائه برنامه‌ای برای رفع مشکلات اورژانس، ظرف دو هفته آینده شد تا پس از تصویب در هیئت مدیره بیمارستان حضرت مهدی (عج) اجرایی شود.
سپس گزارش هیئت ارزشیابی دوره تکمیلی فلوشیپ جراحی شانه و آرنج از گروه آموزشی ارتوپدی مجتمع ارائه شد. در بخشی از این گزارش به نقاط قوت این گروه، همچون حضور اعضای هیئت‌علمی فلوشیپ شانه، سابقه آموزشی گروه، وجود درمانگاه و اتاق عمل، وجود برنامه کنفرانس هفتگی و ژورنال کلاب، همچنین کنفرانس و گزارش صبحگاهی شانه به‌صورت مستقل و تنوع بیماران شانه و آرنج اشاره‌شده بود.
در پایان درباره خرید دستگاه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی دوره فلوشیپ شانه و همچنین موضوع تامین ملزومات مصرفی جراحی‌های شانه پیشنهاد‌ات مطرح شده در گزارش مرور شد. سپس دکتر باقری رئیس بخش ارتوپدی به ارائه توضیحاتی درخصوص نقاط قوت و چالش‌های گروه ارتوپدی این مرکز پرداخت. وی ضمن اشاره به استهلاک بالای دستگاه آرتروسکوپی به دلیل حجم بالای بیماران از نیاز گروه جراحی شانه به دستگاه‌های جدید صحبت کرد.
در پایان حاضرین درباره تأمین پروتز و ایمپلنت‌ها به ویژه ایمپلنت‌های ارتوپدی بحث و تبادل‌نظر کردند و مقرر شد با داروخانه این مرکز هماهنگی‌های لازم به عمل آید. توضیح اینکه برنامه آموزش فلوشیپ شانه و آرنج برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی تهران با محور مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با تأییدیه هیئت بورد اجرا خواهد شد. بدین صورت که چرخش پانزده ماه آموزش در این مرکز و سه‌ماه آموزش در بیمارستان شریعتی برای این برنامه فلوشیپ در نظر گرفته شده است.

محمد مرزبان
تهیه کننده:

محمد مرزبان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *