برگزاری بیست و چهارمین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

دکتر اولیائی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشگی تهران گفت: موضوع جمعیت بیش از آنکه موضوع اقتصادی باشد یک موضوع فرهنگی است، که به لطف خدا و همت همکاران معاونت بهداشت در این زمینه عملکرد خوب و مطلوبی داشته است.

برگزاری بیست و چهارمین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، بیست و چهارمین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جوانی جمعیت، روز چهارشنبه 23 اسفند 1402 با حضور دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت، دکتر محمد رضا قیوم زاده معاون اجرایی، اعضای دبیرخانه و کمیته بهداشت کارشناسان مسئول واحد، گروه‌های معاونت بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان، کارشناسان ستادی برنامه جوانی جمعیت و مادران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران، در سالن مدافعان سلامت این معاونت تشکیل شد.
دکتر اولیائی منش، معاون بهداشت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو از حضور فعال و گرم تمامی همکاران در راستای اجرای اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قدردانی کرد و گفت: موضوع جمعیت بیش از آنکه موضوع اقتصادی باشد یک موضوع فرهنگی است، که به لطف خدا و همت همکاران معاونت بهداشت در این زمینه عملکرد خوب و مطلوبی داشته است.
در ابتدا دکتر نرجس توکلی کیا، سرپرست گروه سلامت، جمعیت و خانواده معاونت بهداشت ضمن عرض خیر مقدم، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به اعضا تبریک گفت و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران به شرح دستور جلسه پرداخت.
ایشان در خصوص اهمیت اجرای به موقع دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت از جمله انجام دوره‌های آموزشی 8 ساعته طب ایرانی برای مراقبین سلامت و پزشکان طب ایرانی تاکید داشت.
در ادامه جلسه دکتر محمد رضا قیوم زاده معاون اجرایی معاونت بهداشت، در خصوص اقدامات صورت گرفته تیم اجرایی ماده 22 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر شناسایی مهد کودک‌های دارای مجوز با امکانات فرهنگی، آموزشی استاندارد در خصوص نگهداری فرزندان کارکنان شاغل در معاونت بهداشت و درمان دانشگاه مطالبی را بیان کرد و گفت: تشکیل کار گروه مهد کودک تا زمان رسیدن به نتیجه نهایی به صورت مستمر انجام خواهد شد.
سپس دکتر جمشید معتمد، مدیر گروه تخصصی گسترش شبکه و سلامت بهداشت به بیان راه کارها و پیشنهاداتی در خصوص رفع مشکلات و چالش‌های موجود در اجرای برخی از مصوبات از جمله حق الزحمه مربیان استخدامی پرداخت.
در ادامه دکتر زینب محقق رئیس گروه سلامت مادران و باروری معاونت بهداشت در خصوص آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت متبوع از جمله اهمیت اجرای منشور کرامت مادری و تشکیل کار گروه پیشگیری از سقط عمدی در راستای اجرای ماده 56 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطالبی را ارائه کرد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر