آغاز دور جدید برنامه نیازسنجی و مداخلات ارتقاء سلامت سال 1403 در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران از شروع دور جدید برنامه نیازسنجی و مداخلات ارتقاء سلامت با جمع‌بندی و تهیه گزارشی از عملکرد مراکز و پایگاه‌ها، خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر سعیده سادات مصطفوی، کارشناس واحد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت این مرکز گفت:
با توجه به اولویت نیازسنجی سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران که اضافه‌وزن و کم‌تحرکی تشخیص داده‌شده است، درزمینه اجرای 2 سالانه این برنامه از سال 1401 تا پایان سال 1402، با 88 درصد تحقق یافت.
وی در ادامه افزود: در اجرای این برنامه 27 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 2 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و 4 خانه بهداشت همکاری و حضور فعال داشتند. در این راستا 33 تیم نیازسنجی در سطح مراکز و پایگاه تشکیل و 40 جلسه با حضور معتمدان و مسئولان محلی در سطح 5 منطقه برگزار شد که تعداد 5 هزار و 100 پرسشنامه توسط مراقبان سلامت از جمعیت مورد انتظار به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تکمیل شد.
دکتر مصطفوی گفت: دور جدید نیازسنجی سلامت از مرداد سال جاری با آموزش 100 تن از مراقبان سلامت مراکز و پایگاه‌ها و 8 تن از بهورزان آغاز شد.
وی همچنین افزود: نیازسنجی اولین و مهم‌ترین گام برنامه‌ریزی در تمامی سازمان‌هاست و با افزایش انطباق برنامه‌های سازمانی با نیازهای جامعه، اثربخشی و کارایی افزایش می‌یابد و نیازسنجی در ارتباط با خدمات اجتماعی و بهداشتی جایگاه ویژه‌ای دارد و تشکیل تیم‌های نیازسنجی متشکل از مردم و سرخوشه ها، معتمدان و مسئولان محلی، کارکنان بهداشتی و شیوه‌ای برای انتخاب بهتر و جامع‌تر اولویت نیازهای سلامت است.


نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی