ارائه گزارش کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران در ششمین نشست کارگروه کشوری صیانت از حقوق مردم

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران در ششمین نشست کارگروه کشوری صیانت از حقوق مردم گزارش وضعیت میزان سبوس نان را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، ششمین نشست کارگروه صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی روز یکشنبه 15 تیر 99 با حضور رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، معاون دادستانی کل کشور، جمعی از مدیران ستادی در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد.
در این نشست در خصوص برخی موضوعات مرتبط  با سلامت مردم از جمله برقراری تضمین برای تأمین یدات پتاسیم مورد نیاز کارخانجات که در حال حاضر انحصاری شده است مطالبی بیان و بر جلوگیری از تهیه نان سنگگ با آرد تافتون و لواش تاکید شد.
در این جلسه آرزو چراغی، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص اهمیت مصرف و نقش نانهای سبوس دار در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر مانند دیابت ، فشار خون، چاقی، اختلال چربی خون و نیز نقش موثر آن در افزایش سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس کرونا مطالبی را بیان کرد.
وی در ادامه به عدم ارائه آرد 7 و 12 درصد در سامانه توزیع آرد کشور اشاره و در خصوص  مضرات فروش نانهایی که موقع پخت به خمیر آن سبوس اضافه می شود ( نان سبوس مال ) و تمایل عمومی جامعه به خرید نان سبوس دار مطالبی را ارائه کرد.




نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *