از بازنشستگی اساتید تا تحصیل همزمان دانشجویان پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد علوم پایه در جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی

موضوع تحصیل همزمان دانشجویان پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد علوم پایه در جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، جلسه هیات رئیسه دانشکده روز شنبه 7 خرداد و با حضور دکتر خوشنوا مدیرامور سلامت دانشجویان، دکتر بیتا عظیمی معاون مرکز مشاوره دانشجویان و دکتر فرهاد حبیبی مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشجویان در سالن شورا برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی،دکتر بیگ محمدی در خصوص قوانین مربوط به بازنشستگی اساتید صحبت کرد و گفت: اساتید با 30 سال خدمت و سن 65 سال می‌توانند بازنشسته شوند، که برای اساتید با درجه ممتاز تا 75سال افزایش می یابد و با نظر هیات امنا تا 80 سال نیز قابل افزایش است.
وی با تاکید بر حفظ حرمت بازنشستگان گفت: باید شرایط برای ارتباط اساتید با دانشکده و بیمارستان محل فعالیت آنها فراهم شود، البته خانه استاد وجود دارد اما باید ساماندهی شود.
طی جلسه پیشنهاد شد ابلاغ بازنشستگی اساتید از مدتی قبل به اطلاع آنها و گروه رسانده شود تا گروه آموزشی برای برنامه ریزی آموزشی ترم های بعد از بازنشستگی اعضای هیئت علمی باخبر باشد.
در ادامه دکتر ایرج کاشانی پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد علوم پایه را مطرح کرد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اعلام نظر نهایی هیات رئیسه منوط به نظر کارشناسی دفتر توسعه آموزش دانشکده و بحث مجدد در هیات رئیسه شد.
دکتر خوشنوا مدیرامور سلامت دانشجویان بر لزوم توسعه و تقویت ارتباط با دانشجویان تاکید کرد و گفت: در همین راستا با هیات رئیسه دانشکده ها ارتباط گرفتیم تا راه های دسترسی به معاونت دانشجویی را تبیین کنیم.
دکتر عظیمی نیز در ادامه به فعالیت های مرکز مشاوره پرداخت و گفت: مرکز مشاوره کوی دانشگاه، مرکز مشاوره دستیاران(کلینیک یلدا بیمارستان امام خمینی)، اساتید روانپزشکی بیمارستان روزبه و امام به صورت آنلاین، مرکز مشاوره ساختمان 43 به صورت حضوری و اینترنتی، مشاوره اورژانس/Hot Line از طریق شماره 88956569، همواره در دسترس دانشجویان هستند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی که توسط مرکز برگزار می شود، اظهار داشت: کارگاه ها بر اساس نیاز سنجی انجام شده تشکیل می شود همچنین کارگاه های درخواستی از گروهها و دانشکده ها نیز توسط مرکز برگزار می شود.
دکتر حبیبی مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشجویان که از مهمانان امروز هیات رئیسه بود گفت:  ماموریت اصلی این مرکز ارتقاء سطح سلامت جسمی، بهداشت فردی و بهبود کیفیت زندگی دانشجویان در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در حوزه بهداشت، نظارت بر وضعیت بهداشتی خوابگاه ها، سالن های ورزشی، ارائه خدمات درمانی، کمیسیون پزشکی ویژه دانشجویان، غربالگری سنجش سلامت دانشجویان و مطالعه کوهورت 7 ساله، درمانگاه کوی، خدمات دندانپزشکی فعالیت می کند.
 
 
 
 
 
 
 
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *