استقرار برنامه سامان در مرکز خدمات سلامت روان جامعه نگر قائمیه در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از راه‌اندازی مرکز خدمات سلامت روان جامعه نگر قائمیه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه در این خصوص گفت: مرکز خدمات سلامت روان جامعه نگر قائمیه به‌صورت رسمی فعالیت خود را از پنج‌شنبه اول آبان ۹۹ آغاز کرد. جلسه توجیهی- آموزشی نیروهای این مرکز در راستای اجرایی شدن برنامه سامان (الگوی خدمات یکپارچه و جامع سلامت روانی و مراقبت اجتماعی ایران) در شهرستان ویژه نیروهای مستقر در مرکز ارائه شد.
وی در ادامه افزود: در این جلسه روان‌پزشک، پزشک عمومی، روانشناس سطح تخصصی، روانشناس سطح پایه و مددکار اجتماعی مرکز حضور داشتند. در آغاز، ضمن خوشامدگویی، خدمات قابل‌ارائه در کلینیک روان‌پزشکی را معرفی و خدمات روانی اجتماعی در مراکز سطح پایه، نحوه غربالگری و ارجاع توسط مراقبین سلامت به سطوح درمانی بالاتر را ذکر و نحوه ورود و خروج مراجع از مراکز و سایر سازمان‌ها با استفاده از برگه‌های ارجاع را یادآور شد.
در ادامه جلسه دکتر فتحی ضمن معرفی دکتر پرهام کوهستانی، روان‌پزشک مرکز، به‌عنوان مدیر مرکز از سایر نیروها خواست تا برای انجام تمامی امور مربوط به مرکز را با هماهنگی و اطلاع مدیر مرکز انجام دهند بر برنامه‌ریزی و برگزاری  جلسات آموزشی پزشکان و کارشناسان سلامت روان سطح پایه در اسرع وقت تأکید کرد.

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *