انتشار کتاب «فعالیت بدنی و پاندمی ها، درس هایی از کووید ۱۹» مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشریه اشپرینگر

محققان مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به تالیف کتاب “فعالیت بدنی و پاندمی ها، درس هایی از کووید ۱۹” شده اند که این کتاب در نشریه اشپرینگر منتشر شده است.

به گزارش سینا رسانه عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی، کتاب «فعالیت بدنی و پاندمی ها، درس هایی از کووید ۱۹» جدید ترین کتاب این مرکز است که در نشریه اشپرینگر منتشر شده است.
دکتر مریم سلک غفاری عضو هیئت علمی مرکز گفت: در این کتاب ارتباط فعالیت بدنی با ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و پیشگیری از بروز عوارض و مرگ میر مرتبط با کووید ۱۹ بررسی شده است.
در ادامه تاثیر فعالیت بدنی در ایمنی ناشی از واکسن مورد بررسی قرار گرفته است و سپس شیوه نامه های بازتوانی ورزشی در بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ ارایه شده است و در انتها برنامه عملیاتی برای افزایش فعالیت بدنی در دوران پاندمی ها جهت سیاست گذاران ارایه شده است. گروه هدف شامل پزشکان، کارکنان سیستم بهداشت و سیاست گذاران هستند.
دکتر غفاری در پایان تصریح کرد: این کتاب با همکاری دکتر امیرحسین معماری، دکتر بهناز مهدویانی و دکتر رامین کردی تالیف شد و در نشریه اشپرینگر منتشر شده است.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی