اولین جلسه کمیته رفاهی ایثارگران دانشگاه در دفتر امور ایثارگران برگزار شد

نخستین نشست کمیته رفاهی با هدف شناخت نیازهای واقعی ایثارگران و همچنین ساماندهی نحوه ارائه خدمات رفاهی به ایثارگران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دفترامورایثارگران دانشگاه، در پی فعالیت دور دوم کمیته‌های مشورتی ایثارگران نخستین جلسه کمیته رفاهی در سال 94 با حضور دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران و اعضای  کمیته دکتر ذاکریان، دکتر میر معینی، دکتراحمدی، دکتر حجت رحمانی، مهندس ارسیلو، آیت‌الله اکبری  و اعضای افتخاری خلیلی مسئول رفاهی و شبنم فلاح در دفتر امور ایثارگران برگزار شد .
در ابتدا مدیر امور ایثارگران ضمن خیرمقدم به اعضای کمیته تاریخچه‌ای از نحوه تدوین  دستورالعمل رسیدگی به امور ایثارگران در دانشگاه را ارائه نمود و در ادامه به  آمار ایثارگران دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی  اشاره کرد.
وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های اعضای سابق کمیته رفاهی  بیان داشت: مسائل رفاهی دامنه وسیعی دارد انتظار می‌رود برای بخش‌های‌ مختلف رفاهی مطالعه دقیق انجام شود و از تجربیات سازمان‌ها و نهادهای دیگر استفاده شود.
دکتر مقیمی اظهار امیدواری کرد که این کمیته نه‌تنها اتاق فکری برای مسائل رفاهی ایثارگران باشد، بلکه تصمیماتش برای بقیه کارکنان دانشگاه نیز راهگشا شود. 
 دکتر ذاکریان با اشاره  به آمار اعلام‌شده ایثارگران در جلسه  تأکید نمود  برنامه‌ریزی بر اساس آمار با توجه به سطح تحصیلات انجام شود. وی در ادامه به مشکلات  درمانی  ایثارگران پرداخت .
 دکتر احمدی با تقسیم‌بندی برنامه‌های رفاهی به  برنامه‌های  خاص و عام، تأکید کرد:  زمینه‌ تفریحات، تسهیلات و تعاونی باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد  زیرا با  این برنامه  می‌توانیم زودتر به نتیجه برسیم .
دکتر رحمانی  در خصوص، رایزنی با متخصصین  بیمارستان‌ها برای ویزیت ایثارگران  به‌صورت خاص  و قرار دادن ضریب ایثارگری در کارانه راهکارهایی  را مطرح کرد .
اکبری پیش‌بینی مکانیزم های دریافت وام‌های مسکن با نرخ پائین  را توضیح داد.
دکتر حجازی کارشناس دفتر امور ایثارگران پیشنهاد داد حداقل سالی یک‌بار، جلسه‌ی هیئت‌رئیسه جهت رسیدگی به امور ایثارگران تشکیل شود.
شبنم فلاح مسئول پیگیری بیمه ایران در بحث درمان توضیحاتی در مورد تمدید کارت‌های درمانی ایثارگران  داد. وی  تأکید کرد تا پایان دی‌ماه کارت‌های الکترونیکی برای ایثارگران صادر خواهد شد .
 وی خاطرنشان کرد:  ایثارگران در اولویت قرار دارند و حتی قراردادی با تأمین اجتماعی بسته‌شده که بتوانیم داروهای خاص ایثارگران را تأمین نماییم .
دکتر میر معینی پیشنهاد چک آپ ایثارگران به‌خصوص جانبازان و آزادگان را با توجه به افزایش سن این عزیزان و آشکار شدن عارضه‌های مجروحین در سنین بالا مطرح نمود .
دریایان جلسه پس از رأی‌گیری دکتر اکبر احمدی رئیس کمیته و دکتر سید مسعود میر معینی به‌عنوان دبیر کمیته‌ی رفاهی ایثارگران دانشگاه انتخاب شدند .
مصوبات:
1 – تهیه بانک قوانین و مقررات ایثارگران  در بحث رفاهی
2 – شناسایی فرصت‌هایی درزمینهٔ درمان ایثارگران
3 – شناسایی فرصت‌های رفاهی و خدمات رفاهی سازمان‌های دیگر به ایثارگران
جلسه آینده کمیته رفاهی ایثارگران 16 دی‌ماه برگزار می‌شود .
خبر: اسماعیلی
عکس: گلمحمدی
کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس