بازدید از روند اجرای برنامه حمایتی بهبود رشد و تغذیه کودکان کمتر از 6 سال در شهرستان اسلامشهر

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر به نقش 4 عامل اصلي در بروز سوءتغذیه كودكان كه عبارت‌اند از فقر، نبود مواد غذايي در محل، ناآگاهی‌های تغذیه‌ای و ابتلا به بیماری‌ها است اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، سارا فهیمی، کارشناس تغذیه شبکه گفت: گزارش‌های موجود در كشور حاكي از آن است كه سوءتغذیه (به‌صورت کم‌وزنی، لاغري و کوتاه‌قدی) در كودكان زير 6 سال و كمبود ریزمغذی‌ها به‌ویژه يد، آهن، كلسيم، روي، ويتامين A، D و B2 در برخي از مناطق كشور هنوز به‌عنوان يك مشكل عمده مطرح است. كمبود ریزمغذی‌ها با عوارض متعدد ازجمله اختلال رشد جسمي و تكامل مغزي، كاهش بهره هوشي، كاهش قدرت يادگيري و افت تحصيلي، افزايش موارد ابتلا به بیماری‌ها و پوكي استخوان و نهایتاً كاهش توانمندی‌های ذهني و جسمي افراد، توسعه اجتماعي، اقتصادي مناطق و كشورها را به مخاطره می‌اندازد.
وی در ادامه افزود: این بازدید به‌منظور پایش روند اجرای برنامه حمایتی بهبود رشد و تغذیه کودکان کمتر از 6 سال چهارشنبه 20 مرداد 95 توسط واحد بهداشت خانواده (بهبود تغذیه جامعه) شبكه بهداشت و درمان اسلامشهر از فروشگاه طرف قرارداد اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلامشهر انجام شد.
فهیمی در پایان گفت: در این بازدید در خصوص تعداد و نوع اقلام غذایی موجود در سبد غذایی جدید ارائه‌شده به خانوارهای تحت پوشش، توسط فروشگاه بررسی‌های لازم را انجام شد./ق
خبر: خورسندفرد

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی