بازدید معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از دورترین منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر علیرضا اولیائی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی حسن آباد فشافویه شهرستان ری و چند خانه بهداشت در دورترین منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کرد و گفت: بخش بهداشت ملجأ و پناه مردم محروم است و برآورده شدن نیازهای مردم باعث خوشحالی ماست.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، روز یک شنبه 21 مردادماه 1403، دکتر علیرضا اولیائی منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه دکتر محمد رضا قیوم زاده معاون اجرایی معاونت بهداشت، دکتر مصطفی امینی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی، پایگاه سلامت ضمیمه، خانه های بهداشت خانلق، زیوان و کلین حسن آباد فشافویه شهرستان ری بازدید کردند.

وی در خصوص این بازدید گفت: پنجمین حضور من در بخش حسن آباد فشافویه است. 3 نوبت از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی حسن آباد، خانه های بهداشت آن و 2 نوبت هم از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردم.
معاون بهداشت دانشگاه افزود: این بخش در جنوب استان تهران و دورترین منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و در شهرستان ری واقع است. ارائه خدمات مطلوب در این بخش مورد توجه ریاست محترم دانشگاه بوده، شاهد حضور معاون توسعه و سایر مسئولان دانشگاه در حسن آباد بوده ایم. مشکلات و کمبود ها در گذشته احصا شده و امروز شاهد بازسازی کامل و توسعه زیر ساخت های فنی، پذیرش، داروخانه، آزمایشگاه، تجهیز مرکز تسهیلات زایمان و افزایش خدمات در این مرکز شبانه روزی هستیم.
وی ادامه داد: این مرکز شبانه روزی با توجه به شرایط و محدودیت های منطقه پاسخگوی بخش زیادی از نیاز های مردم است، البته کمبودهایی هنوز وجود دارد که تلاش دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت ری برای رفع آن ادامه دارد و با افزایش نیروهای پزشک، پرستار و سایر کارکنان بهداشتی شاهد شرایط مطلوب تری نسبت به گذشته برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مرکز هستیم.
دکتر اولیائی منش با اشاره به بازدیدهای خانه های بهداشت گفت: در ادامه، از خانه های بهداشت خانلق، زیوان و کلین و پایگاه بهداشت ضمیمه حسن آباد فشافویه بازدید کردیم. در روستای خانلق شاهد شروع ساخت برای افزایش بنای این خانه بهداشت هستیم. همچنین عملکرد همکاران بهورز و مشکلات آنها، شاخص های بهداشتی روستا، جمعیت تحت پوشش، شرایط بهداشتی منطقه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی با اشاره به حضور مسئولان بخش حسن آباد در این بازدید گفت: حمایت ها و مساعدت های مسئولان محلی حسن آباد فشافویه در پیشبرد اهداف بهداشت و سلامت نقش تعیین کننده داشته و از این طریق از زحمات شورای اسلامی، بخشداری و شهرداری و سایر نهادها و حامیان سلامت این منطقه تشکر می کنم.
وی در پایان گفت: خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با مدیریت دکتر امینی در مسیر توسعه و بهبود زیر ساخت ها و عملکرد مراکز ارائه دهنده خدمت قرار دارد.
در این برنامه دکتر اولیائی منش و همراهان مزار شیخ کلینی را زیارت و از یخچال طبیعی و تاریخی روستای کلین بازدید کردند.

کلمات کلیدی
حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر