بازدید (walk round) تیم مدیریتی ایمنی بیمار از اتاق عمل چهار بیمارستان فارابی

تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی برای بررسی وضع اتاق ها و تجهیزات ایمنی و پزشکی اتاق عمل چهار این بیمارستان از این واحد بازدید کرد.

بازدید (walk round) تیم مدیریتی ایمنی بیمار از اتاق عمل چهار بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، بازدید مدیریتی ایمنی بیمار از اتاق عمل چهار این بیمارستان چهارشنبه 29 بهمن 1399 با حضور دکتر محمدرضا اکبری، رئیس، دکتر حمید ریاضی، معاون درمان، دکتر محمد سلیمانی، مسئول فنی، سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این مرکز انجام شد.
دکتر اکبری بازدید مدیریتی ایمنی بیمار را فرصتی برای شنیدن نظرات کارکنان بخش ها و واحدهای بیمارستان فارابی دانست و گفت: هدف از این بازدیدها تنها پیدا کردن مشکلات و نواقص نیست بلکه روشی برای بهبود شرایط بیمارستان است. ما می دانیم سرپرستاران بیمارستان همواره در حال پیگیری و رفع مشکلات بیماران و کارکنان واحد خود هستند. کارهایی همچون تعریف نوبت کاری کارکنان، تامین نیازهای واحد، فراهم کردن شرایط مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت به بیماران و سایر کارهای مربوط به واحد که دشواری‌های خاص خود را دارد. پس اغراق نیست اگر بگوییم انجام درست و دقیق این وظایف کار هرکسی نیست.
رئیس بیمارستان فارابی استفاده از تجربیات سرپرستاران را مفید دانست و افزود: توصیه من این است که سرپرستاران اتاق های عمل بیمارستان با برگزاری جلسه های مستمر، تجربیات و پیشنهادهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به نظر من نتیجه مثبت خواهد بود. حتی می توانند از نظرات سایر همکاران شاغل در واحد خود نیز استفاده کنند. زیرا بر اساس گزارشات، بسیاری از مشکلات و کمبودهای موجود در اتاق های عمل توسط سرپرستاران و کارکنان این واحد ها اعلام می‌شود و این نشان‌دهنده اشراف آنان به وظایف خودشان است.
فاطمه قدیمی، کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار بیمارستان فارابی نیز توضیحاتی را درباره وضعیت هواسازها، اتاق کودکان، مسیرهای خروج اضطراری، برچسب کالیبراسیون و بازدیدهای دورهای تجهیزات پزشکی، زمان انتظار وNPO  (ناشتا بودن) بیماران پیش از جراحی و تجهیزات ایمنی و اطفا حریق داد و از اعضای تیم مدیریت ایمنی بیمار خواست تا پیشنهادات خود را برای انجام اقدامات اصلاحی ارائه کنند.
در ادامه از دستگاه های پالس اکسی متر و اتصالات اکسیژن اتاق ریکاوری و انبار دارویی اتاق عمل چهار بیمارستان فارابی نیز بازدید و درباره تامین تجهیزات مورد نیاز این قسمت ها تصمیم گیری شد.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *