برگزاری جلسه آموزشی تغذیه سالم برای کودکان زیر 5 سال در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کلاس‌های آموزشی نان سبوس‌دار، تغذیه کودکان زیر 5 سال و برپایی میز خدمت مشاوره تغذیه خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، ملیحه جعفری، کارشناس واحد بهبود تغذیه این مرکز گفت: شادی دهاقین، کلاس آموزشی نان سبوس‌دار را برای نمازگزاران پایگاه بسیج مسجد حجت برگزار و در خصوص اهمیت مصرف غلات کامل، تفاوت نوع آرد کامل و آرد مصرفی در نانوایی‌ها، نقش فیبرها و منابع آن و نحوه نگهداری آرد، مطالبی را بیان کرد.
در ادامه، سحر خاکسار، کلاس آموزشی تغذیه سالم و میز خدمت مشاوره فردی تغذیه را برای نمازگزاران مسجد حوری برگزار کرد. وی مشاوره تغذیه فردی در بیمارهای دیابت، چربی خون، فشارخون، کبد چرب و بیماری‌های قلبی را انجام داد و بر عدم مصرف قند، شکر، نمک سر سفره، عدم مصرف روغن جامد و نباتی، مصرف روزانه سبزی‌ها، سالاد بدون سس، مصرف غلات سبوس‌دار و برنج مخلوط، مصرف غذا سر ساعت معین، عدم مصرف غذای سنگین در یک وعده و خودداری از حذف یک وعده غذایی توصیه کرد.
همچنین، الهام عبدالحسینی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شاه‌آبادی، کلاس آموزشی تغذیه در کودکان زیر 5 سال را با رسم نقاشی و بازی با کودکان مهدکودک فیلسوف کوچولو برگزار کرد. در این جلسه آموزشی در خصوص غذاهای مناسب و نامناسب، صبحانه و میان وعده سالم، مواد غذایی برای رشد قدی و هوشی بچه‌ها، خواب منظم شب و تحرک کافی توضیحاتی را ارائه کرد.






نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر