برگزاری جلسه کمیته برنامه نظام مراقبت مرگ کودکان 59 تا 1 ماهه در مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه کمیته برنامه نظام مراقبت مرگ کودکان 59 تا 1 ماهه پیشگیری از مرگ کودکان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز چهارشنبه اول مرداد 99 با حضور دکتر محمود خدابنده، فوق تخصص عفونی اطفال از مرکز طبی کودکان، پوران قربانی کارشناس برنامه نظام مراقبت مرگ کودکان 59 تا 1 ماهه این مرکز، 17 تن از کارشناسان مسئول ستادی، کارشناس برنامه نظام مراقبت مرگ کودک و به‌صورت وبینار برگزار شد.
ابتدا قربانی، گزارشی از مرگ کودکان زیر 5 سال در سال گذشته در حوزه دانشگاه تهران که شامل 4 مورد مرگ بیمارستانی در حوزه مرکز بهداشت جنوب تهران و گزارشی از 4 ماه اول سال 99 اعلام و علت مرگ را بیماری‌های قلبی، تنفسی و متابولیک عنوان کرد.
در ادامه دکتر خدابنده گفت: یک مرکز کرونا ICU در مرکز طبی راه‌اندازی شده که تابه‌حال فقط 2 مورد مرگ کودک کرونایی گزارش‌شده که بیماری زمینه‌ای داشتند که یک مورد کودک سرطان داشته و داروهای کموتراپی مصرف می‌کرده و مورد دوم هم به علت پیوند مغز استخوان داروی ایمونو ساپرسیو مصرف کرده است و کودکانی که تاکنون در مرکز طبی کودکان بستری بودند و بیماری زمینه‌ای نداشتند خوشبختانه باحال خوب مرخص شدند.
وی در ادامه افزود: کودکان بیشتر به نوع خفیف کرونا با علائم تنفسی و گوارشی مبتلا می‌شوند و کودکان ناقل هستند و سنین بالا را درگیر می‌کنند بنابراین وی توصیه کرد سالمندان مسئولیت مراقبت کودکان را به عهده نگیرند.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *