برگزاری دهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر دهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی را برگزار کرد.

برگزاری دهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه چهارشنبه 25 بهمن 1402 کمیته پیشگیری از خودکشی با حضور ادارت شهرستان در اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر برگزارکرد. دکتر مرجان فتحی کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه ضمن تحلیل وضعیت شهرستان، بررسی چالش‌های موجود در اجرای این برنامه و موارد لازم برای پیگیری اعضاء کمیته را مصوب کرد.
فتحی ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق در پیشگیری از خودکشی گفت: باید به افراد با ریسک بالای خودکشی توجه ویژه شود و همکاری های بین بخشی لازم در این زمینه با قوت انجام شود.
وی در ادامه آمار اقدام به خودکشی سال 1401  و 1402 را به تفکیک جنسیت، سن، وضعیت تاهل، محل سکونت و روش اقدام به خودکشی تشریح کرد و مطالبی در خصوص اهداف جلسه و استراتژی های برنامه پیشگیری از خودکشی، عوامل زمینه ساز، عوامل محافظت کننده و اصلی ترین عامل خودکشی (افسردگی) ارائه کرد.
در پایان فتحی به طیف رفتار خودکشی که دارای دامنه‌ای از فکر خودکشی، تهدید به خودکشی و اقدام به خودکشی تا خودکشی کامل است پرداخت و افزود بنا به تعاریف، افکار خودکشی به افکار مربوط به آرزوی مردن، برنامه‌ریزی برای زمان و مکان و نحوه خودکشی و اثر آن بر دیگران اطلاق می‌شود.

محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی

تصاویر

برگزاری دهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر برگزاری دهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر برگزاری دهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر برگزاری دهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر