برگزاری چهارمین جلسه از کارگاه مجازی پژوهش آموزی

دفتر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران چهارمین کارگاه آموزشی مجازی پژوهش آموزی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، دکتر اردلان شریعت در چهارمین  جلسه از کارگاه مجازی دانشگاه پژوهش آموزی گفت: داشتن کد اخلاق از دانشکده ها صرفا برای مجلات داخلی کفایت کرده و برای مجلات خارجی  مجوز از مرکز ثبت کارآزمایی بالینی لازم است.
در این کارگاه که روز جمعه اول مرداد 1400 به صورت مجازی برگزار شد بیش از 80 عضو هیئت علمی و کارمند و دانشجو حضور داشتند.
دکتر شریعت در مورد اهمیت  استفاده از کداخلاق در مقالات اشاره کرد و به چگونگی دریافت کد اخلاق از دانشکده ها اشاره نمود. سپس  گفت برای تایید نهایی ثبت کارآزمایی بالینی در مرکز داشتن مصوبه کمیته اخلاق معتبر ضروری است.
وی  اعلام نمود کارآزمایی های بالینی که در ایران اجرا میشوند بایستی به دو زبان فارسی و انگلیسی در مرکز ثبت کارآزمابی بالینی ثبت شوند و بخش انگلیسی و فارسی باید قرینه یکدیگر باشند. فرآیند ثبت کارآزمایی بالینی بایستی قبل از گرفتن اولین بیمار به پایان رسیده و یک رکورد جدید برای هر مطالعه کارآزمایی بایستی تهیه گردد . اگر مطالعه ای قرار است ثبت گردد که بخشی از یک مطالعه بزرگتر است  از درست کردن رکوردهای واحد باید  پرهیز گردد. همچنین یک مطالعه کارآزمایی بالینی باید یکجا ثبت شود حتی اگر در قالب پایان نامه چندین دانشجو تعریف شود.  اگر مطالعه ای که ثبت میشود بخشی از پایان نامه دانشجویی است فقط مطالعه کارآزمایی بالینی باید ثبت شود واز وارد کردن اطلاعات کل پایان نامه پرهیز شود.
یاد آوری می شود این  برنامه هر هفته در روزهای جمعه ها از ساعت 21 تا 22 برگزار می شود علاقه مندان میتوانند از طریق نشانی اینجا و از گزینه میهمان وارد شوند.           

 

 

 

 

کلمات کلیدی
علیرضا پیرامون مقدم
تهیه کننده:

علیرضا پیرامون مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *