برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع راه‌های انتقال و پیشگیری بیماری زیکا در شهرستان اسلامشهر

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر کارگاه آموزشی به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی زئونوزها با حضور پزشکان رابط بیماری‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت اسلامشهر، این کارگاه آموزشی که به همت واحد بیماری‌ها یکشنبه 21 تیر 95 در سالن اجتماعات شبکه برگزار شد، عبدالله حسنی، کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر در رابطه با بیماری زیکا، راه‌های انتقال و پیشگیری در این بیماری توضیحات مفصلی بیان و در انتها به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی زئونوزها در مورد بیماری سالک مطالب خود را ارائه داد.
حسنی گفت: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های قابل‌انتقال بین انسان و حیوان بیماری‌هایی هستند که به‌صورت طبیعی بین حیوانات مهره‌دار و انسان منتقل می‌شود و همچنین بیماری کیست هیداتیک، تب کریمه کنگو، حیوان گزیدگی، لیشمانیوز جلدی و تب مالت از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است.
در ادامه حسین ساجدیان، کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر در خصوص تغییرات دستورالعمل جدید ایمن‌سازی مطالب لازم را ارائه و به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داد و همچنین به هریک از پزشکان یک جلد کتابچه جدید دستورالعمل ایمن‌سازی تحویل داده شد.
توضیح اینکه در این کارگاه انجام فعالیت‌های آموزشی بیشتر با اولویت بیماری‌های شایع در منطقه، در این جلسه آموزشی بحث و گفتگو شد.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی