برگزاری کارگاه دوروزه مدیریت پریشانی با 18 امتیاز بازآموزی در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کارگاه مدیریت پریشانی برای کارکنان این مرکز خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد این مرکز گفت: سلامت روان و توجه به آن در تمام عرصه‌های زندگی ازجمله زندگی فردی، اجتماعی و شغلی از اهمیت بسیاری برخوردار است و بی‌توجهی به آن می‌تواند در کاهش کارایی، از دست رفتن نیروی انسانی و ایجاد عوارض جسمی و روانی تأثیرگذار باشد.
مرتضوی گفت: به همین منظور واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران کارگاه آموزشی مدیریت پریشانی را برای کارکنان این مرکز در سالن جلسات ستاد برگزار کرد.
 در این کارگاه آموزشی مرتضوی و دکتر فرنوش خالدی، روان‌شناس بخش تخصصی مرکز میثم در خصوص بحران‌ها و واکنش‌های رایج افراد در آن، مطالبی را ارائه کردند و مهارت‌های کلیدی برای مدیریت پریشانی و راهبردهای صحیح برای رهایی از بحران را آموزش دادند.
مرتضوی در ادامه افزود: سلامت روان و توجه به آن در تمام عرصه‌های زندگی ازجمله زندگی فردی، اجتماعی و شغلی از اهمیت زیادی برخوردار است و بی‌توجهی به آن می‌تواند در کاهش کارایی، از دست رفتن نیروی انسانی و ایجاد عوارض جسمی و روانی تأثیرگذار باشد.
وی در ادامه به اینکه بیشتر افراد، یک‌سوم طول روز خود را در محیط کار می‌گذرانند گفت: کارمندان انتظار دارند در محیطی کار کنند که رضایت خاطر آن‌ها را تأمین کند. محیط کار پرتنش و استرس‌زا که آرامش در آنجایی ندارد، نه‌تنها منجر به اتلاف هزینه و انرژی می‌شود، بلکه کارمندان را به سمت اهمال‌کاری و مشکلات روحی و روانی سوق می‌دهد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر