• تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 08:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی تغذیه سالم در پیشگیری از دیابت در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کلاس‌های آموزشی نان کامل، نمک یددار و تغذیه سالم در پیشگیری از دیابت خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مبینا میرزایی، کارشناس واحد بهبود تغذیه این مرکز گفت: زینب زین‌الدینی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت دارالشفا، کلاس آموزشی نان کامل را برای مراجعان سرای محله علی‌آباد جنوبی برگزار کرد. وی در ادامه گفت: ازنظر سلامتی، نان گندم کامل در مقایسه با نان سفید انتخاب بهتری است زیرا نان گندم، فیبر بیشتر و مواد مغذی مهمی مانند سبوس و جوانه را دارد. این عناصر برای هضم بهتر غذا و ثابت نگه‌داشتن سطح انرژی، مفید است.
الهام عبدالحسینی، کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شاه‌آبادی، کلاس آموزشی نمک یددار را برای مراجعان سرای محله جلیلی برگزار و در خصوص مضرات نمک دریا مانند سرطان‌زایی، مشکلات مادرزادی برای جنین به علت عدم وجود ید در آن، گواتر و آلودگی به دلیل عدم تصفیه نمک مطالبی را بیان کرد.
 ریحانه ناطقی کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت مرکز 31، کلاس آموزشی تغذیه مناسب در پیشگیری از دیابت را برای مراجعان سرای محله شیخ هادی برگزار کرد. وی در این کلاس آموزشی در خصوص اهمیت غربالگری و کنترل قند خون برای افراد بالای 45 سال و دارای سابقه خانوادگی، رعایت رژیم غذایی، مواد غذایی کمک‌کننده در کاهش قند خون و افزایش فعالیت بدنی روزانه مطالبی را ارائه کرد. همچنین قند خون افراد حاضر در جلسه با گلوکومتر اندازه‌گیری و مشاوره تغذیه فردی نیز داده شد.


  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 277774
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر