• تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 11:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 20
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی خود مراقبتی در پیشگیری از خودکشی

کارشناس مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت زندگی، نوجوان سالم و خود مراقبتی در پیشگیری از خودکشی، خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد این مرکز گفت: بنفشه بیات، کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت شهید احمدی، کلاس‌های آموزشی مدیریت استرس در کودکان، نوجوان سالم و پیشگیری از خودکشی را در سرای محله شهربانو و سرای محله وصفنارد برگزار کرد.
بیات در کلاس آموزشی نوجوان سالم در خصوص معرفی مهارت¬هاى فرزند پروری هوشمندانه و مؤثر، ارتباط مناسب و حضور در زندگى نوجوان، قانون¬گذاری و چگونگی نظارت بر نوجوان و خانواده، توجه به رابطه با دوستان، والدین به‌مثابه مهم‌ترین الگو، جلسات خانوادگی، آگاه¬سازی و گفتگو با نوجوان درباره مواد، برای والدین، مطالبی را بیان کرد.
همچنین به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی با شعار، ایجاد امید از طریق اقدام، در خصوص علائم و باورهای غلط در مورد خودکشی، بررسی عوامل ایجادکننده و عوامل محافظ خودکشی، راه¬های پیشگیری و روش¬های خود مراقبتی از خودکشی توضیحاتی ارائه شد.


  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 277838
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر