بیست و چهارمین سمینار سالیانه فارابی/ برگزاری سمینار سالیانه در نهایت به سود بیماران است

دکتر رضا زارعی، فوق تخصص گلوکوم و عضو هیئت علمی بیمارستان فارابی، شرکت در سمینار سالیانه فارابی را موجب تغییر دیدگاه حرفه ای چشم پزشکان و آشنایی و هماهنگی آنان با آخرین متدهای درمانی و جراحی روز دنیا دانست.

دکتر رضا زارعی، فوق تخصص گلوکوم و عضو هیئت علمی بیمارستان فارابی طی گفتگویی با اشاره به تاریخچه سمینار سالیانه گفت:بیمارستان فارابی از قدیمی ترین بیمارستان های چشم پزشکی ایران است که به همت مرحوم پروفسور شمس بنا نهاده و به علم روز تجهیز شد. طی سالیان بعد هم تمام اعضای هیئت علمی این رویه را دنبال نموده، خود را با علم روز هماهنگ می کردند و هرسال حاصل تجربیات خود را در قالب سمیناری سالیانه در اختیار دیگران می گذاشتند. الان بیست و چهار سال است که این سمینار برگزار می شود و تا مدت های زیادی تنها سمینار چشم پزشکی ایران بود.
استاد گروه گلوکوم بیمارستان فارابی در مورد نحوه ارائه مطالب علمی در سمینار گفت: مطالب به دو نحو در سمینار ارائه می شود. یک بخش مرور مطالب روز چشم پزشکی دنیا است که جمع آوری و در اختیارهمکارانی که دسترسی ندارند قرار می گیرد. بخشی هم ارائه دستاورد های علمی و پژوهشی اساتید، فلو ها و دستیاران بیمارستان فارابی است. گرچه این تحقیقات در مجلات معتبر دنیا به چاپ می رسد ولی شرکت کنندگان در سمینار فرصت ملاقات با محققین را پیدا کرده و می توانند سوالات خود را مطرح کنند.
وی افزود: به این ترتیب سمینار برای چشم پزشکانی که در بخش های غیر دانشگاهی فعالیت دارند فرصت آشنای با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی این رشته را فراهم می آورد و این امر قطعا در ارتقاء سطح علمی آنان موثر است و در نهایت بهبود کیفیت درمان بیماران.
دکتر زارعی اظهار داشت: در واقع نتیجه و سود اصلی برگزاری سمینار سالیانه فارابی را بیماران سراسر کشور می برند. چون سمینار  موجب تغییر دیدگاه حرفه ای چشم پزشکان و آشنایی و هماهنگی آنان با آخرین متدهای درمانی و جراحی روز دنیا می شود.

گفتگو: امیدوار

معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي