در سال ۹۵

بیش از ۷۰۰ تن از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی به عتبات عالیات اعزام شدند

برای نخستین بار در دانشگاه، در سالجاری، اعزام بیش از هفتصد نفر از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی مشتاق زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) توسط مدیریت امور هنری و فوق برنامه به انجام رسید.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی، فریده فرید کارشناس مسئول اردوهای زیارتی عتبات عالیات گفت: با بسته شدن راه حج از سوی عربستان به روی مردم شریف ایران و با برنامه ریزی به عمل آمده در این مدیریت، امسال برای اولین بار اعزام علاقه مندان به زیارت صحن و سرای اباعبدالله الحسین(ع) و اباالفضل العباس(ع) و دیگر قبور متبرک ائمه معصومین در عتبات عالیات صورت گرفت و با استقبال جمع کثیری از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه مواجه شد.
وی ادامه داد: متقاضیان پس از فراخوان در بازه زمانی اول تا 27 خرداد ماه اقدام به ثبت نام در سایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به آدرس www.labbayk.com  کردند و پس از قرعه کشی الکترونیکی در سایت مذکور از اول مرداد ماه تا 8 آبان ماه سال جاری همکاران و دانشجویان در 8 کاروان عازم این سفر معنوی شدند.
فرید در خصوص نحوه اعزام کاروان ها افزود: اعزام کاروان ها به دو صورت زمینی و هوایی بود که سفرهای هر مرحله حدود یک هفته به طول می انجامید و لازم به ذکر است بانک ملت همکاری ارزشمندی در پرداخت کمک هزینه سفر به عتبات عالیات دانشگاهیان در قالب وام های قرض الحسنه (در سفرهای زمینی یک میلیون و در سفرهای هوایی 1/5 میلیون تومان با کارمزد 4%) با دانشگاه داشته است.
مسئول اردوهای زیارتی عتبات عالیات گفت: افرادی که نتوانسته بودند به این سفر زیارتی، سیاحتی بروند، با اعلام فراخوان در مرحله دوم از هفته آخر آذرماه تا ابتدای دی ماه در سایت مربوطه ثبت نام و از ابتدای بهمن 95 تا پایان فروردین 96 به عتبات اعزام می شوند. از محاسن کاروان های اعزامی از سوی دانشگاه می توان به کیفیت بالای هتل ها و پذیرایی، بازدید و زیارت از کلیه مکان های دیدنی و شهرهای زیارتی، اعزام روحانی و مداح به همراه تمام کاروان ها و نیز توسط ستاد عتبات دانشگاهیان برنامه های فرهنگی و مسابقات مختلف ویژه زائران دانشگاهی اشاره کرد.

تهیه کننده: