• تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 11:29
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 172
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تولید فراورده تحقیقاتی اگزوزوم های مشتق از سلولهای مزانشیمی و کاربرد موثر آن در حوزه درماتولوژی

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده، رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 8 مرداد ماه 1402 در جلسه شورای پژوهشی مرکز یاد شده از طراحی و اجرای بالغ بر 20 طرح تحقیقاتی با بهره مندی از فناوری تولید فراورده تحقیقاتی اگزوزوم های مشتق از سلولهای مزانشیمی به منظور درمان بیماریهای حوزه پوست و مو خبر داد.

تولید فراورده تحقیقاتی اگزوزوم های مشتق از سلولهای مزانشیمی و کاربرد موثر آن در حوزه درماتولوژی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر محمدعلی نیلفروش زاده، رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 8 مرداد ماه 1402 در جلسه شورای پژوهشی مرکز تحقیقات پوست گفت: به همت محققین این مرکز، بالغ بر 20 طرح تحقیقاتی با بهره مندی از فناوری تولید فراورده تحقیقاتی اگزوزوم های مشتق از سلولهای مزانشیمی به منظور درمان بیماریهای حوزه پوست و مو طراحی و در حال اجرا است.
وی افزود، در سال های اخیر مطالعات فراوانی در دنیا در این زمینه صورت گرفته و مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی نیز در تلاش است، هم تراز با سایر مراکز تحقیقاتی بین المللی، دانش و فناوری های تولید فراورده های اگزوزومی را توسعه ببخشد.
دکتر نیلفروش زاده گفت: اگزوزوم در حوزه پوست کاربرد وسیعی دارد و علاوه بر ریزش مو در جوانسازی پوست، رفع لکه های مقاوم و در طیف وسیعی از بیماری های پوست و حتی زخم های مقاوم می تواند کاربرد داشته باشد.
 این فناوری قابل تسری در مطالعات بالینی سایر رشته ها از جمله ارتوپدی، ارولوژی، زنان و زایمان، چشم پزشکی و سایر رشته های بالینی قابل بهره برداری است.  
وی خاطر نشان کرد، دانشگاه علوم پزشکی تهران در تولید گرید تحقیقاتی این فراورده در سطح کشور پیشگام بوده و مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی دانشگاه با تهیه دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز این امر همچون اولترا سانتریفیوژ، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سایر محققین، در حال رایزنی برای تجاری سازی این دست از فراورده ها است.

 

  • گروه خبری : معاونت تحقیقات فناوری
  • کد خبر : 241848
فاطمه تقی زاده
تهیه کننده:

فاطمه تقی زاده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *