همزمان با هفته جهانی نقص ایمنی

جشن هشت سالگی تاسیس گروه سلامت و هنر برگزار شد

همزمان با هفته جهانی نقص ایمنی، با حضور هنرمندان، ورزشکاران، بیماران و خانواده های آنها، جشن هشت سالگی تاسیس گروه سلامت و هنر در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این مراسم که روز سه شنبه 6 اردیبهشت در سالن همایش های مرکز طبی کودکان برگزار شد، دکتر نیما رضایی، موسس گروه سلامت و هنر یوسرن به تشریح بیماری نقص ایمنی پرداخت و گفت: امیدوارم همه کسانی که به این بیماری دچار هستند، به سرعت تشخیص داده و درمان شوند.

وی سپس به ایده تاسیس گروه سلامت و هنر اشاره کرد و گفت: پس از بازگشت از انگلیس و هنگامی که مدیریت مرکز طبی کودکان را بر عهده داشتم، به این نتیجه رسیدم که می توان بیمارستان را به گونه ای دیگر اداره کرد و شرایط را به گونه ای تغییر داد تا حال کودکان در این فضا بهتر باشد.

دکتر رضایی، اهمیت سلامت روان کودکان را کمتر از سلامت جسم آنها ندانست و تاکید کرد: اگر حواسمان نباشد که ارتباط خوبی با اجتماع و بچه ها ایجاد کنیم یک نسل افسرده خواهیم داشت لذا هم خانواده ها و کودکان تلاش کنند تا با یکدیگر ارتباط بهتری داشته باشند و حال یکدیگر را بهتر کنند.

در ادامه ساناز از بیماران مرکز طبی کودکان، از نحوه آشنایی با گروه سلامت و هنر گفت و نقش این گروه را در بهبود شرایط جسمی خود موثر خواند.

سپس از دکتر کاظم رهنما، مدیر بیمارستان، دکتر ماشاء اله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، وحیده پیرموذن، مسئول فرهنگی بیمارستان مرکز طبی، مریم شکوری، مترون بیمارستان، دکتر نریمان صدری، از همکاران گروه نقص ایمنی، دکتر صلواتی زاده، اعلایی، دلبری و مرضیه رضایی از خیرین، ناصری از کافه فوتبال، علی خسروی داور بین المللی و میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان و افغانستان قدردانی شد.

دکتر ترابی، در این مراسم، ضمن آرزو برای شفای بیماران، دکتر نیما رضایی را از دانشمندان یک درصد جهان و باعث افتخار دانشگاه خواند و گفت: این اتفاق بزرگی برای ماست که دانشمند کشورمان برای مردم قدم بر می دارد و باید به خود ببالیم که چنین اساتیدی در دانشگاه داریم.

وی با اشاره به هجمه رسانه ها به گروه پزشکی و نادیده گرفتن خدمات آنها تصریح کرد: خوشبختانه گروه پزشکی توانسته در سالهای اخیر به لحاظ علمی رشد بسیار خوبی داشته باشد. این مجلس نمونه بارز و خوبی از همت کادر پزشکی در این حوزه است. قصد داریم جام جهانی کوچک نیز پیام آور سلامت برای مردم باشد این مراسم محرک کوچک برای جلب مشارکت مردم است تا سبک زندگی سالم را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

سپس اعلایی، بر اهمیت کار خیر در فرهنگ فارسی تاکید کرد و همه انسان ها را از یک پیکر خواند و گفت: کار خیر ماندگار است و هرگز فراموش نمی شود.عزیزانی که وقت گذاشتند و متفاوت از سایر انسان ها بودند بسیار ارزشمند هستند. از آنهایی که با دغدغه های بسیار در بیمارستان برای کار خیر وقت می گذارند قدردانی می کنم.

آیدا از کشور قرقیزستان نیز ضمن قدردانی از دکتر رضایی، کودکان را آینده کشورها دانست و از همگان برای وقت گذاشتن برای آنها قدردانی کرد و گفت: سلامت خود را قدربدانید و از کودکان حمایت کنید.

دکتر صلواتی زاده نیز گفت: یکی از درس هایی که از دکتر رضایی آموختم این بود که کیفیت زندگی مهم تر از طول آن است.

خسروی، داور بین المللی فوتبال، با بیان خاطره ای از اولین دوره جام جهانی کوچک گفت: در آن زمان نمی دانستم که من هم درگیر بیماری سرطان بسیار بدخیم هستم. وقتی در جام جهانی کوچک به نفع کودکان پنالتی گرفتم و محمد امین به عابدزاده گل زد، هم من و هم محمد امین بهبود پیدا کردیم. آن روز برای دل کار کردم و شفا گرفتم.

ناصری از کافه فوتبال نیز گفت: در بیمارستان در همین لحظه کادر درمان کار درمانی خود را انجام می دهد و در همین بیمارستان، ستاره های بزرگ فوتبال آمدند و جام جهانی برگزار کردند. در اینجا اتفاق های خوب می افتد و برای جام جهانی با تمام قدرت خواهیم بود.

در این مراسم ضمن اهدای هدایایی کوچک به بیماران، کودکان نیز تقدیر نامه هایی را به پاس همراهی تقدیم مدعوین کردند.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *