جلسه شورای فصلی معاونان بین الملل گروه های آموزشی و بیمارستان های تابعه دانشکده پزشکی در بیمارستان بهارلو برگزار شد

دکتر کردی در نوزدهمین همایش فصلی معاونان بین الملل گروه های آموزشی در بیمارستان بهارلو تاکید کرد؛ برای اثبات مرجعیت علمی دانشگاه در کشور و منطقه زمان محدودی داریم و باید از این فرصت زمانی درست استفاده کنیم.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهارلو، نوزدهمین شورای فصلی معاونان بین الملل گروه های آموزشی و بیمارستان های تابعه دانشکده پزشکی روز شنبه 30 شهریور 98 در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد.
در این همایش دکتر رامین کردی، معاون بین الملل دانشگاه، دکتر نیما رضایی، معاون بین الملل دانشکده پزشکی، دکتر سکینه شب بیدار، معاون آموزشی کالج بین الملل دانشگاه، دکتر مریم سرایی، معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان بهارلو و معاونین و رابطین بین الملل گروه های آموزشی و بیمارستان های دانشکده پزشکی حضور داشتند.
در آغاز جلسه دکتر سرایی ضمن خوشامد گویی به حضار در خصوص ظرفیت های آموزشی بیمارستان و اقداماتی که تاکنون جهت پیشرفت فعالیت های آموزشی در زمینه بین الملل انجام شده است، صحبت کرد.
در ادامه دکتر رضایی با حضور در جایگاه به فرصت های آموزشی موجود در بیمارستان بهارلو اشاره و ضمن تشکر از فعالیت های دکتر سیده زهرا بنفشه آل محمد، معاون بین الملل بیمارستان بهارلو، در زمینه گسترش فعالیت های آموزشی بین المللی، بیان کرد هنوز نتوانسته ایم به خوبی از تمام فرصت ها و ظرفیت های بیمارستان بهارلو استفاده کنیم.
پس از صحبت های دکتر رضایی، دکتر کردی در جایگاه سخنران قرار گرفت و بیان کرد حد اکثر 10 سال وقت داریم تا مرجعیت علمی دانشگاه را در کشور و منطقه تثبیت کنیم و باید از این فرصت کوتاه برای گسترش دانش و فرهنگ خود نهایت استفاده را ببریم.
وی همچنین تاکید کرد گروه ها و مراکز تحقیقاتی با توجه به هدف گذاری های متفاوت خود باید برنامه ریزی های متفاوتی داشته باشند و وظیفه دانشگاه در این زمینه حمایت و پشتیبانی است.
معاون بین الملل دانشگاه این نکته را نیز متذکر شد که شبکه بین الملل دانشگاه باید مثل شبکه آموزش و پژوهش قوت بگیرد و این نیازمند همکاری جمعی است.
سپس دکتر شب بیدار به معرفی دوره عالی بین المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی پرداخت و هشت سرفصل این دوره که شامل اصول آموزش بین الملل، اصول تحقیقات بین الملل، قوانین و مقررات روابط بین المللی، اصول مذاکرات و مکاتبات بین الملل، تشریفات بین الملل، بازاریابی بین الملل، گردشگری سلامت و انجام پروژه های بین الملل بصورت تیمی بود را  برای  حضار تشریح کرد.
از دیگر سخنرانان این نشست دکتر نکوفر، مدیر روابط بین الملل و توسعه امور بین الملل دانشگاه، دکتر حدیثه هوسمی، متخصص عفونی بیمارستان بهارلو و دکتر آل سعیدی معاون بین الملل بیمارستان امیراعلم بودند.
در پایان این نشست دکتر کردی، ابلاغ معاون بین الملل گروه چشم و بیمارستان فارابی را به دکتر محمد سلیمانی اعطا کرد.
عکس و خبر: فهیمه نجاری

 

فهیمه  نجاری
تهیه کننده:

فهیمه نجاری