خبر برگزاری جلسه کمیته سالیانه بیماری‌های منتقله از آب و غذا در اربعین

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران، از برگزاری جلسه کمیته سالیانه بیماری‌های منتقله از آب و غذا در اربعین خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، سمانه سیف، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر این مرکز گفت: در ابتدا، دکتر زهرا ندا، کارشناس مسئول این واحد بر روند افزایشی بیماری‌های منتقله از آب و غذا مانند التور، طغیان، فاسیولا، شیستوزوما، تیفوئید، هپاتیت A و E شیگلا، سالمونلا و بیش از 250 عامل بیماری‌زا، پدیکولوز و گال در سال‌های اخیر اشاره کرد.
دکتر ندا در ادامه آماری از برنامه بیماریابی بیماری‌های منتقله از آب و غذا بر اساس شاخص‌های بهداشتی 4 درصد جمعیت زیر 5 سال تحت پوشش نمونه التور ارائه کرد.
وی در ادامه افزود: در چهارماهه نخست سال جاری، هزار نمونه التور، سه مورد اسهال خونی، یک مورد فاسیولا و هفت مورد طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا کشف و گزارش‌شده است. همچنین برای حفظ و ارتقا شاخص‌های برنامه بیماری‌های منتقله از آب و غذا پیشنهاد‌هایی مانند بازدید از بیمارستان‌های تحت پوشش، مراکز تجمعی و هماهنگی با اورژانس بیان شد.
در پایان با توجه به‌روزهای مذهبی پیش رو مانند اربعین و افزایش دمای هوا، توصیه‌هایی برای بیماریابی از زائرین در هنگام ورود به کشور داده شد.



نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر