نشست ارزیابی عملکرد روابط عمومی معاونت درمان و بیمارستان‌ها

دکتر ترابی: حرکت روابط عمومی کاملاً در مرزهای دانش «روزنامه‌نگاری برند» است

به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای معرفی دستاورد بخش‌های مختلف دانشگاه و شکل‌گیری گروه‌های روابط عمومی در حوزه‌های مختلف، جلسه ارزیابی عملکرد روابط عمومی معاونت درمان و بیمارستان‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، در این نشست ضمن تشکر از همه همکارانی که از بیمارستان‌ها و معاونت درمان ارائه‌های خیلی خوب و جذابی داشتند، گفت: در روابط عمومی با یک دوران گذار مواجهه هستیم و به سمت فعالیت‌های جدیدی حرکت می‌کنیم تا بتوانیم موضوع روزنامه‌نگاری برند را در قالب فعالیت‌های روابط عمومی جای دهیم.
 
توسعه فعالیت‌های روابط عمومی در راستای روزنامه‌نگاری برند
وی بابیان اینکه چک‌لیستی که در اختیاردارید در سه‌ماهه دوم با تغییراتی روبرو خواهد شد؛ افزود: در ابتدا می‌خواستیم شروع کارمان با فعالیت‌های پایه‌ای که در روابط عمومی انجام می‌شود، باشد تا بتوانیم حرکت را به سمت روزنامه‌نگاری برند توسعه دهیم. برای اینکه این اتفاق را شاهد باشیم باید با مفهوم «روزنامه‌نگاری برند» کاملاً آشنا باشید.
دکتر ترابی از مقدمات تشکیل چارت جدید روابط عمومی دانشگاه خبر داد و یادآور شد: با تصویب این چارت اثرات ماندگار فعالیت‌های روابط عمومی مراکز تابعه و پست‌های روابط عمومی‌ها باید از کارهای تخصصی بهره‌مند شوند و اینکه بتوانند با محتوا و موضوعات روز دنیا خودشان را هماهنگ کنند.
 
تشکیل کمیته HSR در روابط عمومی
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد آموزش عالی کشور است؛ تصریح کرد: روابط عمومی کاملاً در مرزهای دانش خودش حرکت می‌کند؛ مرز دانش روابط عمومی در حال حاضر «روزنامه‌نگاری برند» است. برای اینکه بتوانیم در حوزه‌های مختلف فعالیت کنیم و کار خودمان را توسعه دهیم نیاز به تحقیق داریم در این راستا مکاتباتی با معاونت تحقیقات و فن‌آوری انجام دادیم و کمیته HSR تشکیل و در سامانه پژوهش‌یار در ارتباط با روابط عمومی این فرآیند راه‌اندازی شد.
دکتر ترابی ادامه داد: از این جلسه به بعد منتظر پروپوزال‌های همکاران هستیم، در سه‌ماهه بعد یکی از مواردی که به چک‌لیست اضافه خواهد شد طرح‌های تحقیقاتی است که ارائه خواهید داد. البته طرح‌های تحقیقاتی که ارائه می‌دهید به این معناست که روال علمی را انجام می‌دهید و در پروسه کار تحقیقاتی قرار می‌گیرید اما بودجه‌های خیلی محدود و کم خواهد داشت.
 
کار تحقیقاتی CV اساتید در راستای برند ترکیبی
وی در ادامه به کارهای بزرگ تحقیقاتی روابط عمومی پرداخت و گفت: موضوعاتی که می‌خواهیم در آن کار تحقیقاتی بکنیم موضوع CV اساتید و کارکنان است ما نیاز به این داریم که بتوانیم برند ترکیبی داشته باشیم. می‌خواهیم Personsl Branding (برند شخصی) را با Organizational Branding (برند سازمانی) ترکیب کنیم. باید افراد اثرگذار سازمان را شناسایی کنید تا بتوانیم یک مدل فوق‌العاده کاربردی که جذابیت هم داشته باشد را ایجاد کنیم.
 
ثبت تجارب موفق بیماران
وی ثبت تجارب موفق بیماران را ضروری و مهم دانست و گفت: در این زمینه هم باید کار تحقیقاتی انجام دهید چراکه این کار ماهیت خدمت‌رسانی همکاران در واحدهای مختلف را در عرصه‌های مختلف نشان خواهد داد.
 
ورود روابط عمومی‌ها به عرصه خدمات بین‌الملل
مدیر روابط عمومی دانشگاه یادآور شد: موضوع دیگری که می‌خواهیم به آن در روابط عمومی بپردازیم ورود به خدمات بین‌الملل است که چه جذابیت‌های خدمتی در عرصه بین‌المللی در مراکز تابعه وجود دارد. شما باید بتوانید مجموعه خدماتی که در حوزه بیمارستان دارید و ارائه می‌شود را با رسانه‌های مختلف و مدل‌های متنوع به بهترین شکل معرفی کنید، ما این مدل را (اطلاع‌رسانی 360 درجهTTL) عنوان کرده‌ایم.
دکتر ترابی افزود: کارت شناسایی، کارت ویزیت، کتابچه معرفی و ... نیاز به تحقیق دارند بهترین مدل کارت ویزیت و کارت شناسایی که چه چیزی می‌تواند باشد و چه مدل‌هایی می‌تواند به آن کمک کند که این موارد در راستای سبد برندینگ دانشگاه «خوش‌نامی» قرار می‌گیرد باید درشان دانشگاه باشد و توسعه پیدا کند در این راستا باید کار مطالعاتی و علمی صورت گیرد.
 
مراجعه‌کنندگان سرمایه‌های عظیم دانشگاه
وی ادامه داد: بیمارستان فارابی در ارائه خود اشاره کرد که 420 هزار نفر در سال به بیمارستان فارابی مراجعه کرده‌اند این‌یک سرمایه عظیمی است، سؤال من این است که برای این جمعیت چه فکری کرده‌اید؟ و برای این بیماران چه برنامه‌ای دارید؟ به نظرم این هم کار تحقیقاتی و HSR می‌خواهد که برای این جمعیت که عدد قابل‌توجهی هم است باید باهدف گام برداشت. باید اطلاعات کامل را به‌صورت داشبوردی برای خودمان داشته باشیم و برای مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی برنامه اصولی طراحی کنیم.
دکتر ترابی خاطرنشان کرد: برای سه ماه اول و شروع ارزیابی به نظرم مبارک و خیلی خوب بود در دهه کرامت هستیم و این فرآیند را به فال نیک می‌گیریم امید دارم در قالب این پروپوزال‌ها کمک کنید که ان شاالله بتوانیم پرسشنامه سه ماه دوم را در نسخه جدید آماده کنیم و نظرات خودتان را در اسرع وقت برای ما ارسال کنید من یادداشت‌هایی داشتم که اعمال خواهیم کرد.
وی متذکر شد: کیفیت ارائه‌های این جلسه خیلی خوب بود، قطعاً در زمان تهیه و تدوین ارائه مطالب ذهنیت پیدا می‌کنید که چه‌کارهایی را می‌توانید به آن اضافه کنید و تمرکز پیدا می‌کنید به خدمات ویژه بیمارستان که در چه واحدهایی می‌توان بیشتر کارکرد و یا بیشتر معرفی کرد، می‌دانید این گزارشات در ضمن اینکه شمارا معرفی می‌کند در جهت پیشرفت مراکز هم تأثیرگذار خواهد بود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان گفت: مشارکت خوبی داشتید برنامه ما این نیست که بیمارستان‌ها را باهم مقایسه کنیم. خودارزیابی مقایسه بیمارستان‌ها اصلاً باهم نیست بلکه مقایسه بیمارستان با خودش است برای همین سه‌ماهه گذاشتیم، ان شاالله سه ماه دیگر هم ارائه خواهید داشت شما باید بهترین باشید.
این کار، خودارزیابی است اصلاً رتبه‌بندی نیست چراکه هر بیمارستان شرایط خاص خودش را دارد و اصلاً قابل‌مقایسه نیست برای همین هم نامه نتیجه را برای هر بیمارستان به‌صورت جداگانه ارسال می‌کنیم و در آن موارد قابل‌بهبود، توصیه‌ها و کارنامه ضمیمه می‌شود، خودارزیابی‌ها را کامل کنید و جدی بگیرید تا بتوانیم مسیر را به‌درستی طی کنیم.
 
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

عسگری

عسگری

00/04/03 - 21:53

سلام. فرایندهای خبری و کاری ارزشمندی را در روابط عمومی دانشگاه شاهد هستیم.خدا قوت دوستان

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *