تودیع و معارفه اعضای شورای صنفی دانشجویان و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: دانشجویان امیدهای آینده این کشور هستند؛ با همکاری و تعامل برای موفقیت دانشگاه و کشور تلاش کنید

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تودیع و معارفه اعضای چهاردهمین و پانزدهمین دوره انتخابات شورای صنفی دانشجویان و دستیاران گفت: دانشجویان امیدهای آینده این کشور هستند؛ با همکاری و تعامل برای موفقیت دانشگاه و کشور تلاش کنید.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، مراسم تودیع اعضای چهاردهمین دوره شورای صنفی دانشجویان و دستیاران دانشگاه و معارفه اعضای پانزدهمین دوره این شورا و تعیین و انتصاب دبیران حوزه های مختلف شورای صنفی دانشجویان و دستیاران با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، حجت السلام والمسلمین ابوالفتح غفاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیران امور دانشجویی و امور فرهنگی و اجتماعی و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشکده ها، 24 تیرماه 1403 در سالن حکیم سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دکتر حسین قناعتی در این مراسم پیروزی ملت ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را به دانشجویان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: تاریخ دموکراسی کشور از بعد از انقلاب شروع شده و ما باید تلاش کنیم این دموکراسی را به نام جمهوری اسلامی به نحو احسن جلو ببریم. در این راه بالا و پایین های بسیار زیادی وجود داشته است ولی تفاوت این انتخابات با انتخابات های گذشته این بوده است که مردم به دور از حزب و گروه های خاصی با معیارهای خود با درایت کامل در رای گیری شرکت کرده و رئیس جمهوری خود را انتخاب کردند و ان شاءالله که رئیس جمهور منتخب پیروز باشد و بتواند کارهای کشور را با موفقیت جلو ببرد. شما دانشجویان امیدهای آینده این کشور هستید و باید با همکاری و تعامل بیش از پیش برای موفقیت دانشگاه و کشور و رسیدن به قله های تمدن تلاش کنید.
رئیس دانشگاه افزود: شورای صنفی یکی از نهادهایی است که خیلی به آن امید داشتیم و متاسفانه با مسائل پیش آمده نتوانستیم هدف ها و برنامه های خود را به نحوی که انتظار داشتیم برآورده کنیم. روش ما مدیریت مسطح است. در این روش سعی شده با بدنه کار یعنی تمام کارمندان و دانشجویان و اعضای هیئت علمی از نزدیک در ارتباط باشیم. در این دوره از تمام واحدهای دانشگاه که حدود 200 واحد است حداقل پنج بار بازدید و با تمام افراد از نزدیک دیدار و مشکلات و دغدغه ها را بررسی کردیم و توانستیم تغییرات خوبی در واحدهای مختلف مثل علوم پایه، فناوری و ... ایجاد کنیم.در حوزه دانشجویی طرح های عمرانی زیادی از جمله افزایش ظرفیت خوابگاه ها انجام شد. همچنین کتابی تحت عنوان روایت پیشرفت تهیه شده که دانشجویان می توانند از طریق سایت دانشگاه دریافت کرده و نظرات خود را عنوان کنند. ما در تلاش هستیم از این طریق تجربه های خود را به شما منتقل کنیم.

دکتر ابراهیمی در ابتدای جلسه با عرض تبریک به دانشجویان و دستیاران که در این دوره در رای گیری شورای صنفی شرکت کرده و موفق شده اند تبریک گفت و از تمام تلاش های دانشجویان دوره قبل قدر دانی کرد و افزود: اعضای شورای صنفی سال گذشته خود را هنوز عضو شورا بدانند و به اعضای جدید پیشنهاد می کنم در فعالیت ها با آن ها مشورت کرده و از تجربه آن ها استفاده کنند و اعضای جدید شورای صنفی این بزرگ منشی را خواهند داشت تا از کمک و تجارب این بزرگواران حسن استفاده با بنمایند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همکاری اعضای شورای صنفی با معاونت فرهنگی و دانشجویی را بسیار موثر دانست و گفت: در این مدت دانشجویان دلسوزانه تلاش کردند تا برنامه ریزی های خوبی شکل بگیرد که نتایج این تلاش ها را دانشجویان متوجه خواهند شد.
وی افزود، همکاری با اعضای شورای صنفی و حضور دانشجویان و نظرات آن ها در ابعاد مختلف تصمیم گیری های بسیار موثر است و زحمات یکایک شما برای مسئولین دانشگاه بسیار ارزشمند است.
دکتر ابراهیمی در این جلسه از دانشجویان خواست تا پیشنهادات خود در خصوص حضور در بحث های صنفی در حوزه های مختلف امور دانشجویی از جمله تغذیه، رفاهی، حمل و نقل، اینترنت و ... اعلام کنند.

در این جلسه تعیین و انتصاب دبیران حوزه های مختلف شورای صنفی دانشجویان، تعیین کمیته هماهنگی امور رفاهی دانشجویان و دستیاران و تعیین دبیر کمیته هماهنگی امور رفاهی و صنفی مشترک دانشجویی و دستیاران مشخص شد.

در انتها دانشجویان صحبت ها، دغدغه ها و چالش های خود در دوران دانشجویی را در محیطی دوستانه و صمیمی از نزدیک با رئیس دانشگاه مطرح کرده و نظرات، پیشنهادهای و انتقادات خود را اعلام کردند.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تصاویر