• تاریخ انتشار : 1401/06/15 - 17:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 559
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد

دکتر قناعتی: رسالت موسسه ملی تحقیقات سلامت در پرداختن به اقدامات مهم، تاثیرگذار و کاربردی است

در نشست شورای پژوهشی موسسه ملی تحقیقات سلامت، ضمن معرفی تقویم پیمایش های حوزه سلامت، طرح های ارزیابی فناوری سلامت و پیمایش های ملی مطرح شد.

شورای پژوهشی موسسه ملی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، حضور در این شورا را به دلیل اهمیت موضوعات پژوهشی در کشور خواند و گفت: حسب موضوعات بزرگی که در کشور مطرح است، از شورا می خواهم تا آنالیز برنامه هفتم را مدنظر قرار دهند و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه "از دل برنامه هفتم، موضوعاتی که مبتلابه جامعه است را استخراج و آن را اولویت بندی کنید" خاطر نشان کرد: موسسه ملی تحقیقات سلامت موسسه ای تشریفاتی نیست. شان این مرکز در پرداختن به اقدامات مهم، تاثیرگذار و کاربردی است.

در ادامه دکتر علی اکبری ساری، رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت به ضرورت انجام پیمایش های ملی پرداخت و گفت: طرح های امروز به مصوبات جلسات قبلی باز می گردد و همه طرح های پیمایش ملی از طریق وزارت بهداشت به موسسه سفارش داده شده است.

وی دیده بانی، پاسخ سریع و انجام طرح های ملی سلامت را از وظایف موسسه دانست و گفت: موسسه ملی سلامت، بخشی از نظام دیده بانی نظام سلامت کشور است و اگر بخواهیم نظام جامع دیده بانی داشته باشیم باید تمامی ابعاد اصلی را مد نظر قرار دهیم.

دکتر اکبری ساری، انجام مطالعات ملی را امری ضروری و مهم دانست و تاکید کرد: در هر کشوری لازم است ظرفیت های سازمانی قوی به منظور جمع آوری، مدیریت، تحلیل، استفاده و انتشار اطلاعات وجود داشته باشد اما استفاده مناسب از این داده ها نیز بسیار مهم است و نباید بلااستفاده بمانند.

وی استفاده بهینه از اطلاعات موجود را ضروری خواند و تصریح کرد: بخشی از این ظرفیت ملی برای رصد پیشرفت برنامه ها و گرداوری داده برای پیمایش های ملی وجود دارد اما طبیعتا این پیمایش ها نیازمند به روز رسانی هستند.

رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت، در ادامه گزارشی در مورد پیمایش هایی که در دوسال گذشته انجام شده ارائه کرد و به معرفی طرح های جاری پرداخت.

در پایان، فرآیندها و سازوکارهای ارسال طرح های تحقیقاتی از معاونت های وزارت بهداشت به موسسه ملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 217619
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *